سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15645
منتشر شده در چهارشنبه, 05 آذر 1399 08:38
تعداد دیدگاه: 0

آزادی هزار زندانی غیر عمد به مناسبت هفته بسیج توسط خیرین بسیجی در کل کشور آغاز شد و سهم استان اصفهان از این تعداد 55 زندانی بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ظهر روز سه شنبه گذشته 27 زندانی زندان مرکزی اصفهان و 28 زندانی در سراسر استان حال و هوای عجیبی داشتند، آنها که ناخواسته پایشان به زندان باز شده بود قرار بود با همت خیرین بسیجی استان اصفهان دوباره طعم آزادی را بچشند و به جمع خانواده هایشان بازگردند.

این بازگشت با همت خیرین بسیجی شکل گرفت و به نقل از فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان قرار شد تا به مناسبت دهه فجر سال جاری، تعداد بیشتری از این زندانیان طعم آزادی را بچشند.

سردار مجتبی فدا در ادامه گفت : بسیج از آغاز شکل گیری به فرمان امام خمینی (ره) همواره از بین مردم و در کنار مردم بوده و می توان به حضور مردمی بسیجیان در جبهه های جنگ و حتی حضور فعال بانوان بسیجی در پشت جبهه ها اشاره کرد.

وی اظهار کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز این بسیجیان بودند که با روحیه مردمی ، در هر قشر و صنفی کنار مردم ایستادند و در حوادث طبیعی، حفظ امنیت ، سازندگی و فعالیت های جهادی، رشادتی چشمگیر از خودشان نشان دادند.

فدا همچنین ضمن اقدامات جهادی بسیجیان، به دفاع از حرم، دفاع از امنیت و اکنون دفاع از سلامت توسط بسیجیان اشاره کرد و ترویج این روحیه را زمینه شکست ناپذیری گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه آن در دنیا بیان کرد.

سپس تعداد 5 نفر از زندانیانی که با حفظ فاصله اجتماعی در سالن آمفی تئاتر زندان اصفهان حضور داشتند، به نمایندگی دیگر زندانیان که قرار بود طعم آزادی را بچشند، حکم آزادی خود را از دست این سردار بسیجی و همچنین مدیر کل زندان های استان اصفهان دریافت کردند.

فدا در گفت و گویی کوتاه با آنها، خواستار تحکیم رابطه جوانان با مساجد شد و گفت: مسجد صرفا برای نماز خواندن نیست، بلکه باید در کنار نماز و دعا که محور اصلی فعالیت مساجد است، فعالیت های فرهنگی اجتماعی نیز تقویت شود و بسیج تاکنون این مهم را به خوبی عملی کرده و باید از این پس بیش از پیش مساجد برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محله محور تقویت شوند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان همچنین در بازدید از بخش هایی از زندان مرکزی اصفهان، ایجاد اشتغال برای زندانیان را زمینه ای برای کاهش عود به جرم آن ها دانست و ضمن وعده پرداخت وام قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمدی که روز گذشته توسط خیرین بسیجی آزاد شدند به منظور ترمیم وضعیت اشتغالشان ، قول ارائه آموزش های اشتغال محور توسط کارشناسان جهادگر بسیجی به زندانیان داوطلب حرفه آموزی را نیز داد.

حالا باید دید طی تقریبا 3 ماه باقیمانده تا دهه فجر، چند خیر بسیجی برای آزادی زندانیان بیشتر پای کار می آیند و آیا می توان دوباره طعم شیرین آزادی را به آن هایی که ناخواسته پایشان در بند افتاده است، چشاند؟

 

گزارش از رضا صالحی پژوه

نوشتن دیدگاه