جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1537
منتشر شده در شنبه, 11 بهمن 1393 15:54
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای شهر اصفهان در آستانه سفر رئیس جمهور:

همراز: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از ریاست جمهوری اسلامی و هیئت وزیران، احیای رودخانه زاینده‌رود است. رضا امینی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: همچنین آغاز دهه مبارک...

همراز: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از ریاست جمهوری اسلامی و هیئت وزیران، احیای رودخانه زاینده‌رود است.
رضا امینی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: همچنین آغاز دهه مبارک فجر به عنوان سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به تمام مردم تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر،‌ سر‌آغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا ساخته است، اضافه کرد: در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین ‌کننده و بی‌مانند به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از شهرداری انتظار می‌رود که به صورت شایسته‌ای شهر را آذین بسته و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با این ایام زمینه گرامیداشت تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب را فراهم کند.

وی ادامه داد: وضعیت سیاسی کشور و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان با توجه به مذاکرات هسته‌ای و تلاش نظام سلطه برای آسیب‌پذیر نشان دادن کشور ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه و همچنین اهانت به پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ایجاب می‌کند که در دهه فجر امسال به صورتی برنامه‌ریزی شود تا حضور مردم در آیین‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر همانند گذشته و حتی بهتر از گذشته بسیار پر‌رنگ و حماسی باشد.

امینی تاکید کرد: با توجه به این موضوع از تمام ادارات و نهاد‌های ذی‌ربط تقاضا داریم تا با هماهنگی کامل تمام تلاش و همت خود را برای چراغانی و آذین‌بندی محیط اداره و ساختمان ادارات خود اقدام کنند.

وی به چند نکته مهم به مناسبت سفر هیئت دولت به اصفهان اشاره کرد و افزود: ما منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان، با توجه به سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به اصفهان به نمایندگی از مردم شهید‌پرور و انقلابی اصفهان اعلام می‌کنیم که مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از ریاست جمهوری اسلامی و هیئت وزیران، احیای رودخانه زاینده‌رود است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه خشکی رودخانه زاینده‌رود که در اثر سیاست‌گذاری‌های غلط گذشته و برداشت‌های بی‌رویه در بالا‌دست اتفاق افتاده در تمام ابعاد سبب عوارض جبران‌نا‌پذیری برای اصفهان شده است، گفت: به صورتی که هر چه سریع‌تر چاره‌ای جدی برای آن اندیشیده نشود، در کنار مشکلات زیست محیطی و اقتصادی برای مردم و بهره‌برداران و کشاورزان، آثار زیان‌بار و جبران‌ناپذیر اجتماعی، سیاسی نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه نباید از نجابت مردم اصفهان سوء‌برداشت شود، اظهار کرد: اصفهان خود را مادر انقلاب می‌داند و هدیه بیش از 10 درصد از شهداء، جانبازان و ایثار‌گران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گواهی روشن بر این ادعا است.

امینی با اشاره به اینکه اصفهان از شهر‌های پیشتاز در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و است، ادامه داد: به همین دلیل اصفهان در مطالبه حقوق حقه خود از اقدامات دور از شأن ایران و انقلاب اسلامی و غوغا‌سالاری امتناع کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع از دولت‌مردان انتظار داریم به منظور پاسداشت حضور حماسی و مردانه مردم اصفهان در رویداد‌های مختلف انقلاب با یک تصمیم انقلابی و منطقی در زمینه احیای زاینده‌رود، ضمن ادای حق مردم این دیار دل خانواده‌های شهداء و ایثارگران را شاد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه انجام تعهدات دولت برای طرح‌های ملی و شهری اصفهان مورد درخواست اکید مردم اصفهان است، اضافه کرد: تامین منابع تعهد شده برای تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و قطار شهری اصفهان که سبب شده است، بار مالی آن به مردم تحمیل شود، مورد انتظار و درخواست مردم است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در این زمینه خوب است اما باید تلاش کرد تا این رویکرد نتیجه عملی نیز داشته باشد و اصفهان به این کمک‌های دولت دسترسی پیدا کند، تاکید کرد: واگذاری اتوبوس‌های شهری برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی و ارتقای وضعیت محیط زیست شهر اصفهان امری مهم و ضروری است.

امینی با اشاره به اینکه تعهد بسته‌های حمایتی از تاکسیران‌های شهر اصفهان باید انجام شود، افزود: اقدامات دولت در تصویب قانون تجمیع و تمرکز دریافت عوارض ارزش افزوده که سبب فشار بیش از حد به مردم اصفهان و سایر کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها می‌شود، باید متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت حداقل 50 درصد مالیات بر عوارض ارزش افزوده که سالانه حدود 4 میلیارد و 500میلیون تومان است، ضرورت دارد، گفت: البته بر اساس اظهارات هفته گذشته مدیرکل سازمان امور مالیاتی، عمده این دریافت‌ها از چند شرکت مستقر در اصفهان است و به همین دلیل اصفهان را در رتبه دوم پرداخت مالیات کشور قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بسته شدن خیابان چهار‌باغ و اقدامات عمرانی مربوط به پیاده‌راه شدن آن با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و مشکلات کسبه این خیابان باید به پس از تعطیلات نوروز موکول شود.

وی با بیان اینکه وضعیت روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس تند‌رو مناسب نیست، ادامه داد: این موضوع به ویژه در ساعات پایانی کار اتوبوس‌ها، مشکلاتی برای مسافران شهری فراهم کرده است که جا دارد به این موضوع رسیدگی شده و مشکل برطرف شود.

امینی تصریح کرد: در مطالعات خطوط تندروی اتوبوس زیر‌سازی مناسب در مسیر به ویژه در ایستگاه‌ها در نظر گرفته شود که در زمان بهره‌برداری به مشکل توقف و اقدامات عمرانی نخورند.

وی به نکاتی پیرامون بودجه شهرداری اشاره کرد و افزود: از شهرداری به دلیل گام مثبتی که در راستای شفاف‌سازی بودجه در بخش عمرانی برداشته است، تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین شهرداری موازنه بودجه را در کلان بودجه پیش‌بینی کرده و درآمد و هزینه شهرداری‌های مناطق بدون موازنه منطقه‌ای منعکس شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدام مهم در راستای شفاف‌سازی، استقرار ردیف‌های غیر‌نقدی ذیل ردیف‌های نقدی است که این موضوع به انعکاس واقعی بودجه کمک می‌کند، اظهار کرد: همچنین این موضوع تکلیف پیمانکاران حوزه‌های اقدام‌کننده در بررسی‌ها، برآورد‌ها و برگزاری تشریفات قانونی را مشخص می‌کند.

امینی با تاکید بر اینکه در بخش جاری بودجه نیز لازم است که ردیف‌های متمرکز تنها در بودجه جاری شهرداری مرکزی پیش‌بینی شود، ادامه داد: از توزیع این ردیف‌ها در مناطق که سبب مکاتبات زاید اداری و برخورد‌های سلیقه‌ای در جذب این اعتبارات می‌شود نیز باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه توزیع بودجه برخی از بخش‌های شهرداری مانند ناژوان و تخت فولاد در مناطق و مرکزی سبب کندی کار و مکاتبات زاید و صرف وقت و انرژی می‌شود، تصریح کرد: باید در راستای کاهش هزینه‌های زاید و بهره‌وری از زمان و انرژی، بودجه‌های این بخش‌ها طی یک فرآیند کوتاه و منطقی در نظام اداری خودشان پیش‌بینی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در تعریف هزینه‌های جاری شهر نیاز به بازنگری جدی داریم، اضافه کرد: بسیاری از ردیف‌های مستمر عمرانی که برای نگهداری بخش‌های مختلف بوده از جنس جاری است که در بودجه پیشنهادی و روال جاری بودجه شهرداری در نقش ردیف‌های عمرانی مستمر نشان داده می‌شود و با اصلاح این موضوع هزینه‌های واقعی در بخش جاری و عمرانی تفکیک و به صورت واقع‌بینانه‌تری نشان داده می‌شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته با توجه به مشکلاتی که در رسیدگی به بودجه سازمان‌ها به وجود آمد، مقرر شد در بودجه سال آتی، بودجه سازمان‌ها را زود‌تر از بودجه شهرداری تحویل بدهند تا امکان بررسی اثرات متقابل بودجه شهرداری و سازمان‌ها در فرصت مناسب باشد که متاسفانه این امر محقق نشده است و انتظار داریم هر چه سریع‌تر لایحه بودجه سازمان‌ها به صورت یک‌جا و همزمان به شورا تحویل داده شود.

امینی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه در آینده نزدیک آخرین اصلاح بودجه سال 93 شهرداری به شورا ارائه می‌شود باید به نکاتی توجه شود، افزود: اصلاح بودجه پیش از اینکه به صورت کتابچه امضاء شده به شورا تحویل شود، در لوح فشرده و در برنامه اکسل تحویل شود تا پس از بررسی‌های شورا به صورت کتابچه امضا‌های آن کامل شود.

وی با بیان اینکه ردیف‌هایی به عنوان اصلاح بودجه ارائه شود که اقدامات شهرداری بیشتر از سقف قانونی هر ردیف نباشد و تعهد اعتباری هم در آن ردیف‌ها انجام نشده باشد، گفت: در واقع انتظار داریم با توجه به اینکه دو مرحله اصلاح بودجه در سال جاری داشته‌ایم و امکان برآورد‌ها، تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها در دو مرحله قبلی وجود داشته، شورا در این مرحله با عمل انجام شده شهرداری مواجه نشود.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه