کد خبر: 15185
منتشر شده در چهارشنبه, 07 آبان 1399 20:01
تعداد دیدگاه: 0
۲۰۰-فعال-حوزه-صنایع‌دستی-خرمشهر-محلی-برای-عرضه-محصولات-ندارند

خرمشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر گفت: به دلیل نبود محل عرضه، شمار...

خرمشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر گفت: به دلیل نبود محل عرضه، شمار صنعتگران در شهرستان خرمشهر از ۲۶۵ نفر به ۴۷ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد پاکگوهر بعد از ظهر امروز در جلسه شورای شهر خرمشهر اظهار کرد: از پنج سال پیش که مسئولیت اداره میراث فرهنگی خرمشهر را به عهده گرفتم، شمار صنعتگران شهرستان خرمشهر ۲۶۵ نفر بوده که شامل روستاها، حومه و مینوشهر است اما اکنون این تعداد به ۴۷ تا ۴۸ نفر کاهش یافت.

وی افزود: بیشترین مشکل این افراد نداشتن محل و مکانی برای عرضه تولیدات خود بوده است؛ به عبارتی خرمشهر در این مدت ۲۲۰ اشتغال در این حوزه را از دست داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر نبود بازارچه بانوان در خرمشهر را یک خلأ دانست و گفت: در حالی که در ۱۷ شهرستان بازارچه بانوان وجود دارد اما این بازارچه در خرمشهر راه‌اندازی نشده است که با راه‌اندازی این بازارچه می‌توان علاوه بر اشتغال‌زایی، حرکتی فرهنگی در این زمینه انجام داد.

وی توضیح داد: طبق شاخص‌های یونسکو، یکی از شاخص‌های شهرهای فرهنگی «توسعه صنایع‌دستی در شهرهاست» و توسعه فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عاملی در رتبه دهی به شهرها محسوب می‌شود.