جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1516
منتشر شده در چهارشنبه, 08 بهمن 1393 21:02
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهراصفهان از احداث پارک مشاهیر صفوی اصفهان در ابتدای ورودی میدان امام اصفهان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محمد رضا نیلفروشان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:این اقدام جهت آشنایی بیشتر شهروندان با مشاهیردوران صفوی اصفهان است که علاوه بر این مشاهیر، با...

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهراصفهان از احداث پارک مشاهیر صفوی اصفهان در ابتدای ورودی میدان امام اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد رضا نیلفروشان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:این اقدام جهت آشنایی بیشتر شهروندان با مشاهیردوران صفوی اصفهان است که علاوه بر این مشاهیر، با هنرمندان و خالقان این آثار نیز آشنا خواهند شد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با اشاره به برگزاري اولين كنگره ساخت سرديس مشاهير دوره صفوي گفت: اين برنامه در هفته اصفهان برگزار شد و اكنون سرديس ۱۲ نفر از مشاهير دوره صفوي آماده شده است.
وي تصريح كرد: دومين كارگاه ساخت سرديس هاي سرداران شهيد نيز در ارديبهشت سال آينده برگزار خواهد شد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با اشاره به اجراي طرح ابراهيمي هاي زمان خاطرنشان كرد: قرار است در ۲۲ بهمن ماه در ورودي معابري كه به نام شهدا مزين شده اند پلاك هاي يادمان متشكل از زندگي نامه و تصوير شهيد نصب شود.

وی اظهار کرد: شهر اصفهان یک اثر تمام نمای هنری است که به امانت به ما سپرده شده وباید در راستای حفظ و اعتلای این امانت بکوشیم.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم اصفهان با ذوق هنری بسیار بالایی که دارند به خوبی می توانند اقدامات صورت گرفته در شهر را نقد و بررسی کنند و سال گذشته نیز از طریق سامانه پیامکی پیشنهادات، انتقادات و نظرات کاربردی مهمی از سوی مردم در این زمینه دریافت کردیم.
نیلفروشان اضافه کرد: خريد اسباب بازي كودكان هر ساله با همكاري كارشناسان سازمان زيباسازي، آتش نشاني و واحد تعميرات و نگهداري انجام مي شود اما در سال جاري از نظرات كودكان و شهروندان نيز استفاده شد.
وی ادامه داد: همزمان با ايام دهه فجر ۲۲ تابلو مزين به تصاوير شهداي انقلاب در ورودي معابر نصب مي شود و تا پايان سال جاري ۵۰ تابلو در ورودي معابر نصب خواهد شد و مابقي در سال آينده انجام مي شود.

نیلفروشان به اجراي طرح مبلمان شهري در محور چهارباغ اشاره كرد و ادامه داد: در فاز اول ساماندهي مبلمان شهري و نورپردازي محور چهارباغ از ميدان شهدا تا چهارباغ انجام مي شود.

  • دراصفهان بوستان مینیاتور می سازیم

نيلفروشان با بيان اينكه اولين نقطه منزل آيت الله خادمي است، گفت: قرار است همزمان با ساماندهي محور چهارباغ در مقابل منزل آيت الله خادمي نيز يك هنر شهري نصب مي شود تا يادآور تحصن دانشجويان در آن زمان باشد.
وي با بيان اينكه سردخانه كهندژ به عنوان معراج شهدا نيز يكي ديگر از نقاط تاثيرگذار در انقلاب است، افزود: در دوران جنگ شهدا در اين مكان نگهداري و به سمت گلستان شهدا تشييع مي شدند، بنابراين در حال برنامه ريزي هستيم تا يك هنر شهري در اين مكان نصب شود.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري با اشاره به ايجاد بوستان مينياتور در شهر اصفهان تصريح كرد: ايجاد بوستان مينياتور در سه فاز در دست طراحي است كه فاز اول آن مربوط به نمايش آثار تخریب شده شهر اصفهان مي باشد.
نيلفروشان خاطرنشان كرد: در فاز دوم آثار تخريب شده در كشور و در فاز سوم آثار تخریب شده جهان به نمایش در مي آيد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با اشاره به ايجاد بوستان معلولان در شهر ادامه داد: براي ايجاد بوستان معلولان با سازمان بهزيستي جلسات مختلفي برگزار شده است تا بوستاني با طراحي ويژه براي اين قشر از جامعه احداث شود.
نيلفروشان به ايجاد پارك هاي موضوعي در شهر اصفهان سخن به ميان آورد و گفت: به منظور تقويت فكر، ذهن و جسم كودكان ايجاد پارك هاي موضوعي در دستور كار قرار گرفته است.
وي افزود: ۷ ایستگاه با موضوعات مختلفی همچون ایستگاه بازی رنگ در بلوار ملت( منطقه۵)، ایستگاه ماسه بازی در سپاهان شهر( منطقه۵) ، ایستگاه بازی حروف و اعداد در پارک خبرنگار( منطقه۶)، ایستگاه بازی اوریگامی یا کاغذ و تا در پارک شهید حسینی یا مرداویج( منطقه۶)، ایستگاه بازی در کف در پارک شهید بهشتی(منطقه۱) ، ایستگاه بازی آوا و صدا در پارک شهید رجایی( منطقه۳) و ایستگاه بازی لاستیک در پارک قلمستان(منطقه ۲) احداث و در اختيار شهروندان قرار گرفته است.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با بيان اينكه بسط و گسترش ایستگاه های بازی موضوعی نيز در دستور كار قرار دارد، تصريح كرد: ۲ بوستان علوم و فنون و بوستان آينه در باغ جوان در دست تكميل است كه مقاطع تحصيلي دبستان تا دبيرستان مي توانند از اين فضاها استفاده كنند.
نيلفروشان با اشاره به طراحي ايستگاه بي.آر.تي از ميدان احمدآباد تا دانشگاه خوراسگان خاطرنشان كرد: سعي كرديم طراحي اين ايستگاه بر اساس هويت ايراني-اسلامي باشد همچنين بخش خوراسگان كه شهر سلمان فارسي است نيز با شيوه خاصي طراحي شده است.
وي به طراحي ايستگاههاي جديد اتوبوس اشاره كرد و ادامه داد: اولين ايستگاه اتوبوس با طراحي جديد به زودي نصب مي شود تا در ابتدا نقطه نظرات شهروندان را دريافت كنيم و سپس نصب ايستگاهها را در سطح شهر اجرايي نماييم.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان اضافه كرد: ايستگاههاي جديد در ابتدا در محور زاينده رود با طراحي قاب عكس نصب مي شود.

  • پاتوق های شهری فعال می شوند

نيلفروشان با اشاره به اجراي طرح مبلمان شهري در پياده روهايي كه بيش از ۳ متر عرض دارد، گفت: با توجه به اينكه پياده راه كردن قسمت هاي مختلف شهر در دستور كار شهرداري قرار دارد در نظر داريم پياده روها را مبلمان كنيم چرا كه بر اساس جمعيت تعداد افراد سالمند نيز رو به افزايش است.
وي با بيان اينكه ايجاد ۱۲ پاتوق هاي شهري در سطح شهر در دستور كار است، افزود: ۳ فضا در ورودي خيابان بيدآبادي، اتوبان شهيد چمران و مادي نياصرم به پاتوق هاي شهري اختصاص داده شده است.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان تصريح كرد: ايجاد پاتوق شهري در ورودي خيابان هاي ميرداماد و سيد ابوالحسن اصفهاني نيز در دست بررسي است.
نيلفروشان با بيان اينكه طرح پيرايش شهر اصفهان و رفع نازيبايي ها از ميادين و چهارراهها در دستور كار سازمان قرار دارد، خاطرنشان كرد: با توجه به شلوغي تابلوهاي ترافيكي و تبليغاتي و پايه هاي مازاد در ميادين و چهارراهها ، تجميع اين تابلوها بر روي يك پايه ثابت برنامه ريزي و سازه اصلي طراحي شده است.
وي اظهار داشت: اين طرح تحت عنوان آرام سازي ميادين و چهارراه ها در چهارراههاي فلسطين، شكرشكن و توحيد در دست اجراست.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان ادامه داد: بر اساس اين طرح كليه پايه ها حذف و تابلوهاي ترافيكي بر روي ۴ پايه قرار مي گيرند.
نيلفروشان اضافه كرد: طرح جامع نورپردازي شهر اصفهان، طرح جامع آذين بندي و طرح جامع تبليغات شهري نيز در دست تهيه است.

  • ۱۸۰ پروژه جديد در دستور كار قرار دارد

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان افزود: زيباسازي مشاركتي، ارتقا و توسعه مبلمان شهري، توسعه پاتوق هاي شهري، زيباسازي تقاطع هاي مادي و خيابانها، استفاده از نمادها و مجسمه ها از ديگر اهداف و سياست هاي اين سازمان است.
نيلفروشان با اشاره به ايجاد حس پويايي و زيباسازي در شهر اصفهان تصريح كرد: در اين راستا ۱۸۰ پروژه جديد در دستور كار قرار دارد كه يكي از آنها نورپردازي رينگ سوم ترافيكي است.
وي خاطرنشان كرد: فاز اول نورپردازي رينگ سوم تا ۲۲ بهمن ماه انجام و فاز دوم آن تا عيد نورو اجرايي مي شود تا زيرگذر رينگ سوم از حالت بتني خارج شود.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با اشاره به استفاده از نمادها و مجسمه ها اظهار داشت: تا پايان سال جاري ۴۵ نماد در شهر اصفهان نصب مي شود تا شخصيت هاي برجسته به صورت ويژه معرفي شوند.
نيلفروشان با اشاره به اجراي بازيهاي قديمي در سطح شهر ادامه داد: از كشور فرانسه درخواست شده است تا هنرمندان اصفهاني به اين كشور بروند و ظرف ۲ ماه كوچه بازي كه بازي بسيار قديمي است را در آنجا پياده كنند، همچنين از كشور مالزي درخواست ايجاد بوستان كاغذ وتا شده است.
وي با تاكيد بر تقويت جايگاه عناصر طبيعي ، فضاهاي مذهبي و مراكز فرهنگي در سطح شهر اضافه كرد: ساماندهي پياده روهاي اطراف مساجد، نورپردازي ويژه مساجد در دستور كار قرار دارد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري در خصوص ساماندهي تبليغات شهري و تجاري در سطح شهر گفت: يكي از مشكلات شهر اصفهان وجود پلاكاردهاي متعدد براي تبليغات بود كه از دو سال گذشته برنامه اي در دستور كار قرار گرفت و پلاكاردها حذف و به جاي آن از لمپوست استفاده گرديد.
نيلفروشان افزود: ۲۰۰ تك پايه در سطح شهر نصب شد تا لمپوست هاي تبليغاتي بر روي آن قرار گيرد.

نوشتن دیدگاه