پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15029
منتشر شده در شنبه, 26 مهر 1399 09:09
تعداد دیدگاه: 0
با-کودکان-تالاسمی-و-سرطانی-همنوا-شویم

ایسنا/بوشهر مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم در روز پایانی ماه صفر...

ایسنا/بوشهر مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم در روز پایانی ماه صفر با مراجعه به پایگاه دشتستان و بوشهر به یاری نیازمندان خون به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی بشتابند.

نرگس عبیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در موج سوم کرونا به علت رعایت بیشتر مردم برای در خانه ماندن میزان مراجعه به مراکز اهدای خون کم شده است، عنوان کرد: از آنجایی در استان حدود ۵۰۰ بیمار تالاسمی داریم که به طور پیوسته باید خون دریافت نمایند، در حالی که روند حضور مردم در روزهای اخیر جهت اهدای خون با کاهش مواجه شده است.

وی تاکید کرد: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم در روز پایانی ماه صفر با مراجعه به پایگاه‌های دشتستان و بوشهر به یاری نیازمندان خون به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی بشتابند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پویش نذر امسال با شعار کمک مومنانه، اهدای خون، اهدای زندگی، از تاسوعا آغاز شده، و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و امیدواریم در این روزها بتوانیم با دعوت  و حضور پرشور و برنامه ریزی مردم ذخائر خون استان را در حد قابل قبول نگه داریم تا هیچ نیازمند خون و فرآورده های آن بر روی تخت بیمارستان دغدغه این موضوع را نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون بوشهر تصریح کرد: لازم است به این موضوع اشاره کنم که همه ی پروتکل های بهداشتی به طور سختگیرانه در مراکز اهدای خون رعایت می شود و هم استانی های عزیز با طیب خاطر می توانند جهت اهدای خون مراجعه نمایند.

عبیدی یادآور شد: مراجعه‌کنندگان این اطمینان را داشته باشند که بعد از خانه یکی از امن ترین مکان ها، مراکز اهدای خون می باشد و نیز این موضوع بسیار مهم است که مردم بدانند با اهدای خون کرونا منتقل نمی شود.

وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره مائده "هر کس جان یک نفر رانجات دهد گویا جان امتی را نجات داده است"، ادامه داد: با اهدای هر واحد خون جان سه نفر را نجات دهیم و مروج فرهنگ ایثار و گذشت پیامیر مهربانی(ص) باشیم. 

انتهای پیام 

نوشتن دیدگاه