کد خبر: 14869
منتشر شده در پنج شنبه, 17 مهر 1399 00:15
تعداد دیدگاه: 0

نیمه های شهرویور ماه بود که برخی کارشناسان نسبت به رشد فزاینده بیماران کرونا در استان اصفهان هشدار دادند، اما آنچه راه به جایی نبرد، فریاد بود.


نه تنها تعداد بیماران که تعداد فوتی ها نیز روز به روز نگرانی دست اندرکاران حوزه درمان را بیشتر می کرد، اما یکی از اقداماتی که به ذهن برخی مدیران شورای اطلاع رسانی این استان می رسید، این بود که برای عدم حضور یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران و جلوگیری از ارائه اطلاعات چاره اندیشی زیر پوستی کند.

ظاهرا با کوله باری از تجربه! می اندیشید که اگر بتوانند جلوی اعلام آمار فاجعه بار ابتلا و مرگ ناشی از این ابتلا را بگیرند، گوئی جلوی ابتلا به این ویروس را گرفته است.

کادر درمانی خسته و البته طلبکار از دولت نسبت به حق و حقوق خود، مدیران استانی که در آمارهایشان تناقض موج می زد، مدیران ارشدی که از آمدن بین مردم هراس داشتند، هموطنانی که بی اعتنا به پروتکل ها، راهی سفر شده بودند، مدارسی که در اوج ناهماهنگی مسئولان آموزش و پرورش استان بازگشایی شده بود، برخی هیئت ها و روضه خانه هایی که نه تنها پروتکل ها را رعایت نکرده که بعضی از آن ها شرط حضور در خیمه ای به ظاهر حسینی را برداشتن ماسک اعلام کردند، همه و همه دست به دست هم داد تا در استانی که یک ایمنولوژیست استاندار آن است، آمار به جایی برسد که در 16 مهر ماه و تنها پس از یکماه از آغاز موج سوم کرونا در ایران، اصفهانی ها رکورد بزنند و با شناسایی هزار و 106 مبتلا به ویروس کرونا و مرگ 38 نفر آن هم غیر از دو شهرستان بزرگ کاشان و آران و بیدگل طی 24 ساعت، چیزی در حدود یک چهارم مبتلایان کشور را به خود اختصاص دهد و شرایطی فوق قرمز را رقم بزند.

اما این آمار بالا زمانی قابل پیش بینی بود که مدیر ارشد استان اصفهان با گز به استقبال میهمانان نوروزی رفت و از این که به دلیل پروتکل ها نمی توانند به اصفهان وارد شوند، از آنان که به رغم تبلیغات مداوم صدا و سیما و رسانه ها پروتکل ها را شکسته و راهی سفر شده بودند، کلاه از سر برداشت و دست به نشانه عذر خواهی به دست دیگر چسباند و روبروی صورتش گرفت تا حالا این استان کمی فراتر از قرمز، به مرز سیاهی برسد. سیاهیی که بالاتر از آن دیگر رنگی نیست و معلوم هم نیست در پاییز پیش رو که قرار است کرونا و آلودگی سابقه دار شدید هوا دست به دست هم بدهند، چه آینده ای برای شهروندان آن رقم بزند؟

اما ظاهرا این نگاه کریمانه ! و رحمانی ! آن هم در اوج لزوم رعایت پروتکل ها از سوی مسئولان استان برای آن ها درس عبرت نشد و در تعطیلات دو روزه اربعین حسینی و جمعه پیش رو، با یک دور در سطح شهر اصفهان با انبوهی از خودروها با پلاک های غیر بومی مواجه می شویم که ظاهرا شیرینی گز های نورزوی آقای استاندار به دهانشان مزه کرده است...

 

به قلم پارسا فرزین

 

خبرهای مرتبط:

اصفهان؛ قرمز، زرد یا سرخابی آسمانی؟

آقای استاندار، مردم حق دارند بدانند