کد خبر: 14742
منتشر شده در چهارشنبه, 09 مهر 1399 21:11
تعداد دیدگاه: 0
طی صدور بیانیه ای؛

طی صدور بیانیه ای جمع زیادی از پزشکان اصفهانی خواستار طرح دعوی قضایی دانشگاه علوم پزشکی علیه نماینده مردم خمینی شهر در مجلس و برخورد قضایی با وی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
سرکار خانم دکتر چنگیز

با سلام
ضمن ابراز تاسف از ادبیات سخیف و صحبت‌های زننده و توهین‌آمیز نماینده خمینی‌شهر نسبت به شما و عضو ستاد کرونا در خصوص اعلام آمار مرتبط با بیماری کرونا و علل افزایش انتشار، هرچند اخلاق کریمانه شما در بی‌اعتنایی به توهین این شخص را قابل تقدیر می‌دانیم، اما به دلایل مشروحه ذیل و جایگاه شما، این اهانت را شخصی تلقی ننموده و خواستار انجام اقدام قضایی در خصوص این شخص می‌باشیم:

۱- شهرستان مورد بحث یکی از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حوزه خدمت کادر درمانی این دانشگاه بوده و اظهار نظر کارشناسی در خصوص علل افزایش آمار بیماری در راستای انجام وظایف قانونی دانشگاه بوده و نماینده شهرستان یا هر شخص با هر جایگاه نمی‌تواند با تصور باطل مالکیت یا قیمومیت بر شهرستان با سانسور و اعمال نظرات شخصی و غیر علمی باعث افزایش بار بیمارستانها، به خطر افتادن جان افراد بی‌گناه و تشدید آلودگی استان و کشور گردد.

۲- نماینده مجلس صرفا مختار به انجام وظیفه در چهارچوب مشخص و قانونی تعریف شده بوده و بدیهی است این چهارچوب نمی‌تواند مغایر سیاست های کلی نظام و مصالح مردم باشد. از طرف دیگر مصونیت سیاسی نماینده به معنای مصونیت در توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی نبوده و ایشان باید در قبال رفتار زشت خود پاسخگو باشد.

۳- تعداد زیادی از پرسنل درمانی در راه انجام وظیفه و نجات جان بیماران، سلامتی و جان خویش و خانواده‌های خود را به مخاطره افکنده‌اند. در خصوص منع اجرای مراسم و تجمعات خارج از چهارچوب‌ها و پروتکل‌های ابلاغی نیز قبلا تذکرات لازم از سوی جامعه پزشکی و مراجع بهداشتی و درمانی داده شده و نهایتا تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت دستورات ستاد کرونا، فصل‌الخطاب پرهیز از هرگونه خودسری و اعمال سلیقه شخصی و غیرمنطقی بوده است. لازمست در خصوص میزان تقصیر این شخص در ایجاد و تشدید بحران و علت دفاع ناموجه وی از تخلفاتی که باعث مرگ و میر افراد بی‌گناه گردیده تحقیق و بررسی کارشناسانه بعمل آید.

لذا امضا کنندگان ذیل، اعضای جامعه پزشکی استان اصفهان از شما بعنوان مقام مسئول حفظ و تامین سلامت مردم و کادر درمانی می‌خواهیم که خارج از ابعاد شخصی مساله و در راستای انجام وظایف قانونی و تعهدات اخلاقی خود، ضمن پیگیری توهین این شخص به جایگاه ریاست دانشگاه بعنوان نماینده کادر زحمتکش درمانی و بهداشتی، در خصوص شناسایی و معرفی مقصرین و مسببین فاجعه افزایش آمار مرگ در شهرستان مربوطه به مرجع قضایی اقدامات لازم را بعمل آورید.

رونوشت:
-استاندار محترم استان اصفهان
-فرماندار محترم شهرستان خمینی‌شهر

 

امضاء جمع زیادی از پزشکان و کادر درمانی استان اصفهان (اسامی در دفتر این تحریریه محفوظ است)