کد خبر: 13981
منتشر شده در دوشنبه, 27 مرداد 1399 18:08
تعداد دیدگاه: 0
هیچ-شکی-در-ملی-بودن-دماوند-و-جنگل‌های-هیرکانی-نیست-رفع-وقف-۸۶۰-هزار-هکتار-از-اراضی-ملی

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: هیچ شکی روی ملی بودن جنگل‌های هیرکانی و دماوند نیست و امیدواریم به زودی...

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: هیچ شکی روی ملی بودن جنگل‌های هیرکانی و دماوند نیست و امیدواریم به زودی اسناد وقفیت آن‌ها اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، مسعود منصور در چهارمین جشنواره روز ملی جنگلبان که امروز در سازمان جنگل‌ها برگزار شد اظهار کرد: رسالت ما حفظ، توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های کشور است که در این بین مهمترین رسالت ما حفظ منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ۸۰ درصد عرصه‌های کشور برعهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی نباید یک بعدی باشد. یکی از انواع حفاظت، حفاظت از منابع پایه (آب و خاک) است. سازمان جنگل‌ها سالانه با اقداماتی همچون جنگل‌کاری مانع از دست رفتن میلیون‌ها تن خاک می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه یکی دیگر از راه‌های حفاظت این است که مردم خود مجری طرح‌های منابع طبیعی باشند، گفت: اقدامات پیشگیرانه از جمله اجرای طرح کاداستر از جمله اولویت‌های ما در سازمان جنگل‌ها است.

صور با بیان اینکه امسال بیش از پنج برابر آنچه که در بودجه مصوب شده است عملیات کاداستر را انجام خواهیم داد، اظهار کرد: مردم و منابع طبیعی باید در کنار یکدیگر باشند. تاکید ما این است که هیچ جنگل و کوهی نباید جز انفال و منابع طبیعی باشد.

رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: هدف ما این است که جنگل‌های هیرکانی آق مشهد و کوه دماوند به عنوان اراضی ملی تصویب و اسناد آن‌ها اصلاح شود. تاکنون بیش از ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی که سابقه وقفیت داشتند رفع وقف و به عنوان اراضی ملی تصویب شده‌اند.

منصور در ادامه این نشست تصریح کرد: بر اساس شاخص EPI کشور ما در حوزه حفظ پوشش گیاهی و جنگلی، امتیاز ۹۳.۵ از ۱۰۰ را دریافت کرده و از میان ۱۴۸ کشور رتبه ۱۴ را به دست آوره است.

انتهای پیام