کد خبر: 13907
منتشر شده در چهارشنبه, 22 مرداد 1399 11:31
تعداد دیدگاه: 0
سرانه-درمان-بیمه-شدگان-تامین-اجتماعی-در-جیب-وزارت-بهداشت

نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سرانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی...

نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سرانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به جیب وزارت بهداشت می رود گفت: همچنین اعتبارات کرونا نیز به تامین اجتماعی تعلق نگرفته است.

علی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سرانه درمان گفت: یک سری منابعی برای حوزه درمان کشور در سطح ملی تعریف شده که کارگران در پرداخت این منابع نقش دارند اما در هنگام ارائه خدمت، به آنها خدمتی داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تحول سلامت یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده است، گفت: همچنین ۲۰ درصد نیز به حق بیمه شخص ثالث اضافه شده و یا بر کالاهای آسیب‌رسان به سلامت مانند سیگار و نوشابه، مالیات‌هایی وضع شده که این مبالغ به جیب وزارت بهداشت می‌رود.

نایب رئیس هیأت مدیره تأمین اجتماعی افزود: کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی، پول‌هایی که بابت این مالیات بر ارزش افزوده و عوارض دریافت می‌شود را پرداخت می‌کنند اما این منابع با عنوان سرانه درمان در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و دلیل آن این است که وزارت بهداشت باید به ۸۰ میلیون نفر خدمت درمانی ارائه دهد اما این وزارتخانه به ۴۰ میلیون نفر خدمت ارائه می‌دهد و از بیمه شدگان تأمین اجتماعی پول می‌گیرد.

حیدری گفت: در بحث کرونا ما حتی به غیر بیمه شدگان خدمت دادیم بدون اینکه پولی را دریافت کنیم در حالی که کمک‌ها و اعتبارات زیادی را دولت باید به ما داد.

وی تاکید کرد: وقتی دولت در قالب کمک، اعتباراتی را برای کرونا پرداخت می‌کند، این کمک برای همه آحاد جامعه است که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. علی القاعده باید بخشی از این کمک و اعتبار به مراکز درمانی تأمین اجتماعی که به همه مردم خدمت می‌دهند ارائه شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.