جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13801
منتشر شده در پنج شنبه, 16 مرداد 1399 09:56
تعداد دیدگاه: 0

در حالی که مسئولان استان اصفهان در حرف و سخن خبرنگاران را قشر فرهیخته و زحمتکشی می خوانند که احترامشان واجب و گرامیداشت آن ها وظیفه است، ولی در عمل برگزاری یک وبینار که سه ماه از مناسبت آن می گذرد را به برگزاری وبینار روزخبرنگار ترجیح دادند!


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، جشنواره روابط عمومی های استان اصفهان که هر ساله اردیبهشت ماه برگزار می شد، حالا در حالی در مرداد ماه برگزار می شود که برخی از کارگزاران روابط عمومی در استان اصفهان نسبت به این مسئله ایهام و ابهاماتی را مطرح می کنند.مسائلی همچون مشخص نبودن فراخوان، نبود یک دبیرخانه منسجم و ارسال برخی آثار به یک اداره و ارسال برخی دیگر از آثار به اداره ای دیگر برای بررسی، مشخص نبودن هیئت داوران و افراد دست اندرکار این موضوع و...

اما این ها اشکالات شکلی است که بیشتر به انجمن فرهنگی روابط عمومی ها بازمی گردد و آنچه متوجه استانداری اصفهان است، این که هر ساله روز 17 مرداد، به عنوان روز بزرگداشت مقام خبرنگار حتی به یک تجلیل ساده در استان ها از این سربازان جبهه جنگ نرم، تقدیر به عمل می آید، اما امسال به دلایل خاصی از جمله بیماری کرونا قرار بر آن شد تا برگزاری هرگونه همایش به یک وبینار ساده با حضور تعدادی از مدیران مرتبط با مسئله روزنامه نگاری محدود شود.

زمان پیشنهادی این موضوع از نظر بسیاری از اعضای تصمیم گیر، روز چهارشنبه 15 مرداد یا پنجشنبه 16 مرداد تعیین شد که با کمترین فاصله با روز 17 مرداد، این مراسم برگزار گردد، اما مع الاسف آقای استاندار وقت برای برگزاری این جلسه نداشتند! و در اقدامی بدیع !! قرار بر آن شد تا مراسم روز خبرنگار روز چهارشنبه آینده در استانداری اصفهان برگزار گردد.

علی ایحال هرچند که استانداری اصفهان در دوره جدید تاکنون در حد حرف و وعده و قول همکاری هایی با رسانه های استان داشته است، اما یادمان نمی رود استاندار سابق اصفهان برای حضور در یک همایش رسانه ای، جلسات خود در تهران را کنسل و خود را با زحمت بسیار به این جلسه رساند.

از سویی یادمان نمی رود استانداری اصفهان با مدیریت استاندار فعلی استان فرهنگ خیز اصفهان نیز جلسه اختتامیه روابط عمومی های استان اصفهان را که حداقل با سه ماه تاخیر در اصفهان برگزار شد، ولو با حضور معاون سیاسی و امنیتی به روز خبرنگار ترجیح داد .

حال سئوال این جا است که آیا آقایان هنوز هم می توانند با حضور در جمع اهالی رسانه، آن ها را فرهیختگانی بدانند که بدون حضور آن ها اقدامات هیچ اداره و سازمانی به گوش مردم نخواهد رسید؟

آیا مگر نه این که متولی مطبوعات (در ساختار و نه در محتوا) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؟ پس چگونه است که آقایان در استاندری زمان برگزاری مراسم روز خبرنگار را با ساعت آقای استاندار تنظیم می کنند؟
ما اهالی رسانه و مطبوعات مانده ایم که این همه اقتدار متولی رسانه را کجای دلمان بگذاریم؟

و در پایان سخنی چند با برخی مسئولانی که در حرف و سخن رسانه را پل ارتباطی مسئولان و مردم می نامند.

آقایان چقدر دیگر از دم خروس باید بیرون بزند تا....؟

البته بعد از تبریک روز 28 اردیبهشت توسط یکی از مدیران روابط عمومی اصفهان به جای روز 27 اردیبهشت به مناسبت روز ارتباطات، مشاهده چنین اتفاقاتی خارج از انتظار هم نیست.

 

 

نوشتن دیدگاه