شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11421
منتشر شده در چهارشنبه, 30 بهمن 1398 18:50
تعداد دیدگاه: 0
محاکمه-سران-آمریکایی-ترور-حاج-قاسم-سلیمانی-علنی-برگزار-می‌شود

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ احمد اصانلو عصر امروز در حاشیه نشست بررسی ابعاد حقوقی و...

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ احمد اصانلو عصر امروز در حاشیه نشست بررسی ابعاد حقوقی و بین‌المللی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل پرونده برای مقامات آمریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: ظرفیت لازم برای اقامه دعوا علیه دولت و مقامات آمریکایی در ارتباط با جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس از ظرفیت قانون صلاحیت محاکم دادگستری جمهوری اسلامی استفاده می‌کنیم و در ادامه نیز از ظرفیت‌های بین‌المللی برای اجرای رای صادره به‌ویژه در بحث توقیف اموال ترامپ که به عنوان یک تاجر بین‌المللی اموال زیادی در کشورهای مختلف دارد، بهره می‌بریم.

اصانلو همچنین درباره آخرین وضعیت شکایت خانواده شهدای ترور نیز گفت: از ناحیه دادستانی اعلام جرم صورت گرفته اما هنوز خانواده شهدای ترور شکایت نکرده‌اند و البته دیر هم نشده است.

این مقام قضایی دادگستری تهران یادآور شد: بحث‌های بین‌المللی مانع از پیگیری‌های حقوقی و قضایی ما در داخل کشور نیست و محاکمه سران آمریکایی در بحث ترور شهید سلیمانی و همرزمانش به صورت علنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه