پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11239
منتشر شده در جمعه, 18 بهمن 1398 19:54
تعداد دیدگاه: 0
در طرح ملی فجر تا نوروز، ورزش برای همه؛

به منظور توسعه ورزش دوچرخه سواری در شهر دوچرخه ها، استاندار و مدیران اجرایی این استان به صورت نمادین پا به رکاب شدند.


پارسا بهنود فر: به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این همایش یک روزه که صبح پنجشنبه 17 بهمن ماه 1398 از استانداری اصفهان آغاز شد، مدیران اجرایی این استان مسیر استانداری تا میدان امام (ره) را رکاب زدند.

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این زمینه گفت: متاسفانه فعالیت های روزانه این امکان را از مدیران گرفته که بتوانند ساعاتی را در روز به ورزش و سلامتی خودشان احختصاص دهند.

وی اظهار کرد: امروز به صورت نمادین ما این کار را انجام دادیم تا شاید گشایشی باشد در زمینه توسعه ورزش همگانی و استفاده از این وسیله موثر فرهنگی.

رضایی بیان کرد: اگر مدیران استان روزهایی را در هفته اخختصاص دهند که بخشی از مسیر اداره تا خانه را پیاده طی کنند، هم بیشتر در میان مردم خواهند بود و هم سالم تر زندگی می کنند.

استاندار اصفهان به فرا رسیدن فصل بهار در اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: با فرا رسیدن این فصل از سال، اصفهان زیباتر از هر زمان دیگری می شود و می طلبد مدیران در این هوا و در این فضا، روزهایی را به پیاده روی و یا دوچرخه سوری اختصاص دهند.

وی با تاکید براینکه باید مردم را با عمل‌ و نه با حرف تشویق کنید و باید از فردا منشا اثر خودمان را نشان دهیم، افزود: از کارکنان نهادها و سازمان‌ها می‌خواهم از فردا به مدت نیم ساعت از روز را به پیاده‌روی و یا ورزش دیگری اختصاص و ورزش را سرلوحه کار و فعالیت خود قرار دهند.

ضایی با اشاره به اینکه باید دستورالعملی برای تشویق کارمندان در حوزه ورزش و سلامت مصوب شود، گفت: کمیته‌ای که در پایان سال هدایایی به کارمندان نمونه نهادها و سازمان‌ها می‌دهد، باید دستورالعملی تهیه کند که به عنوان مثال هر پرسنل اداری که در جهت بهبود وضعیت سلامت خود قدمی بردارد، تشویق شود.

وی در خصوص عملی ساختن این دستورالعمل در روز کارمند در شهریور ماه سال آینده، ادامه داد: باید خبرنگاران و اصحاب رسانه مطالبه‌گر این موضوع باشند تا کار عملی در این زمینه انجام گیرد.

همچنین مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان اصفهان گفت: جرقه اولیه این همایش در جلسه‌ای انجام گرفت که استانداری اصفهان تکلیف کردند که باید برای سلامتی آحاد مردم به خصوص همکاران و کارمندان در دستگاه‌های اجرایی تدبیری صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه مصوبه‌ای در خصوص ورزش همگانی در دستگاه‌های اجرایی در سال ۷۶ ارائه شد، تصریح کرد: این مصوبه توسط هئیت دولت وقت در ارتباط با تامین و توسعه ورزش همگانی در دستگاه‌های اجرایی و اداری ارائه شد اما این طرح مغفول مانده بود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان اصفهان گفت: امروز این همایش با توجه به نگرانی‌ها در خصوص غلظت آلایندگی که وجود دارد، انجام گرفت و این تجمع نماد، الگو و مدل کشوری است و در هیچ‌جایی از سطح کشور این قانون اجرایی نشده است.

سجاد، اظهار کرد: حرکت امروز شروعی برای ادامه کار است، البته اشکالات و ایرادات زیادی دارد اما طبق مثل، املای نانوشته غلط ندارد، با شروع فعالیت آن ممکن است غلط‌هایی هم وجود داشته باشد.

 

نوشتن دیدگاه