پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 10831
منتشر شده در سه شنبه, 24 دی 1398 09:20
تعداد دیدگاه: 0
ایجاد-مجموعه-بحران-در-آموزش-و-پرورش-برای-مناطق-سیل-زده

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به دنبال سیل اخیر مجموعه بحران در آموزش و پرورش...

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به دنبال سیل اخیر مجموعه بحران در آموزش و پرورش تشکیل شده و معاونت‌های مختلف در این مجموعه درگیر هستند و استان‌های معین هم مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها سیل در استان‌های جنوبی کشور خصوصاً استان سیستان و بلوچستان، زندگی مردم را به طور کامل متاثر کرده است و طبیعتاً آموزش در این استان‌ها دچار اختلال شده است. مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برآورد خسارت‌های سیل به مراکز آموزشی خصوصاً در استان سیستان و بلوچستان و تمهیدات و زمان ورود به کار سازمان نوسازی در این منطقه گفت: ما در سازمان نوسازی همواره پای کار هستیم و بعد از اینکه توانستیم در چند سیل و زلزله در حوزه تامین مراکز آموزشی موفق بیرون بیاییم و آنها را مدیریت کنیم، توانمان نیز افزون شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ورود بخش ما به این مناطق سیل زده زود است و باید ابتدا کاملاً آب در این مناطق تخلیه شود تا بتوانیم برویم و برآورد دقیق داشته باشیم. هفته آینده خود من هم به این مناطق سر می زنم.

رخشانی مهر در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مجموعه بحران در وزارتخانه آموزش و پرورش تشکیل شده است و معاونت‌های مختلف در این مجموعه درگیر هستند و استان‌های معین هم مشخص شده اند. یک بحث در این ستاد بحث آموزشی و اجتماعی و فرهنگی است و بخشی هم مربوط به ساخت و ساز است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به این سوال که هیچ برآوردی از مدارس تخریبی در اثر سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان ندارید، گفت: طبق گزارش‌هایی که تا الان دریافت کردیم، مدرسه تخریبی در این مناطق نداریم و عموماً موضوع آبگرفتگی است درست مثل خانه‌های مردم و برای همین بیشتر احتمالاً نیازمند تجهیزات در این مناطق خواهیم بود و بعد هم تعمیرات اساسی برخی مدارس مثل تعمیر موتورخانه‌ها و دیوارهای نم کشیده که برای آن به سرعت برنامه ریزی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در سیل اوایل سال سازمان نوسازی به سرعت عمل کرد اما تابستان و تعطیلی مدارس را در اختیار داشت و الان ما وسط سال تحصیلی هستیم، آیا می‌شود امیدوار بود با سرعت بیشتر این سازمان نوسازی و تجهیز مدارسی که مشکل دارند را به اتمام برساند، بیان کرد: ما امروز تجربه سیل در استان‌های لرستان و گلستان و خوزستان را داریم و در زمان وقوع سیل در آن استان‌ها تجربه امان کمتر بود. برای همین الان ما تیم‌هایمان آماده است و می‌توانیم سریع کانکس بخریم و توان استان‌های معین را می‌دانیم و می‌دانیم از کجا باید پول را سریع بگیریم. امیدوارم به سرعت بتوانیم به نونوار کردن مدارس در استان سیستان و بلوچستان ورود کنیم.

نوشتن دیدگاه