پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 10520
منتشر شده در یکشنبه, 08 دی 1398 12:20
تعداد دیدگاه: 0

معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی از برگزاری چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در این دانشگاه خبر داد.


ابراهیم کلانتری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت :جشنواره نشریات داخلی دانشگاهی دارای سابقه طولانی بوده و حتی قبل از انقلاب هم دانشجویان در این عرصه فعالیت داشتند،این نشریات با هدف پوشش اخبار و اتفاقات داخلی به بحث در موضوعات فکری ،فرهنگی وسیاسی موجود در دانشگاه ها می پردازد .
کلانتری افزود :در نشریات داخلی دانشگاه ها دانشجو در حال تمرین فضاهای مختلف درون سازمانی بوده وتمرین نقد کردن ونقد شنیدن می کند با توجه بر این که برای ما مهم است دانشجو را به سمت اهداف معیین واز پیش تعین شده هدایت کنیم و وادار به حرکت وتکاپو در جهت هایی با محوریت عدالت ،مبارزه با فساد ،استقلال و ازادی ،اقتصاد مقاومتی ،معنویت واخلاق ،علم وپژوهش سوق دهیم .
وی افزود :از 684نشریه دانشجویی سراسر کشور مجموعا 8000اثر به دفتر جشنواره رسیده که در بخش های تیتر ،خبر،مصاحبه،گزارش ،سرمقاله ،یادداشت ،مقاله،اینفو گرافیک،کاریکاتور ،طنز ،طرح روی جلد وعکس به رقابت می پردازند ودر این جشنواره هیِئت داوران در حوزه های 12 گانه اثار دانشجویان را قضاوت خواهند کرد.
پیام نجفی، ریاست دانشگاه آزاداسلامی اصفهان نیز در این نشست گفت: ما در حوزه نشریات دانشجویی در سطح کشور همه ساله دارای رتبه های شایسته ای بوده ایم وبرگزاری این جشنواره با میزبانی ما برای ما بسیار ارزشمند ومهم است . پیام نجفی افزود :این دانشگاه حدود 19هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد با حدود 350عضو هیئت علمی با 27واحد مرکز دانشگاهی وهمواره دارای ظرفیت های بزرگی بوده است . وی افزود:یکی از خلاء هایی که در این دانشگاه داریم فقدان رشته هایی نظیر هنر و گردشگری می باشد که کمبود شان به شدت احساس می شود ،به همین منظور در نظر داریم که واحد نطنز را در حوزه گردشگری فعال کنیم همانند رشته فرش دستباف که در واحد نایین راه اندازی شد و به بهره برداری رسید .

 

افشین شیخ حسنی

 

نوشتن دیدگاه