شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9729
منتشر شده در چهارشنبه, 22 آبان 1398 20:29
تعداد دیدگاه: 0
بهبود-مشارکت-مردم-برای-بازآفرینی-شهری-با-دست-خالی-امکان-پذیر-نیست

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بهبود مشارکت مردم برای توسعه بازآفرینی بافت...

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بهبود مشارکت مردم برای توسعه بازآفرینی بافت ها با دست خالی امکان پذیر نیست و نیازمند اهتمام دولت است.

سید محمد پژمان، امروز چهارشنبه (۲۲ آبان) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان که با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بازآفرینی بافت ها دامنه بسیار گسترده ای  در تنوع فعالیت ها دارد و با توجه به نارسایی های موجود، برای کاهش و نزدیک شدن به میانگین استاندارد شهری نیازمند به فعالیت گسترده است.

وی افزود: کار در این حوزه به لحاظ اقتصادی و روبنایی، پیام فرا دستگاهی دارد و فقط یک دستگاه و یا دولت نمی تواند متولی امر باشد، لذا همه دستگاه ها باید همراه و همدل باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: مشکلات کالبدی، مسکن، زیرساخت، کمبود سرانه های خدمات روبنایی و فعالیت فراگیری همه جانبه از ناهنجاری های گریبانگیر ساکنان این نواحی است.

وی با بیان اینکهشهر فقط کالبد نیست، بلکه مردم  هویت شهر را تعریف می کنند افزود: رفع این نواقص نیازمند کار فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ است.

پژمان، عنوان کرد: همزمان با این موضوع باید برای توانمند کردن مردم و مهارت آموزی آنان تلاش شود، همچنین  دولت در فعالیت های عمرانی نیز باید افزایش مکان های آموزشی، ایجاد کارگاه های اشتغال و مکان هایی برای عرضه محصولات مردم این نواحی را در اولویت داشته باشد.

وی تاکید کرد: بهبود مشارکت مردم برای توسعه بازآفرینی بافت ها با دست خالی امکان پذیر نیست و نیازمند اهتمام دولت است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: در کردستان همدلی و هماهنگی وجود دارد و مدیران در آیتم های زیربنایی هوشیارانه عمل کرده اند و این پیام های خوبی برای استان دارد.

وی تاکید کرد: کردستان در حوزه تولید مسکن نیازمند اقدام جدی است و افراد ساکن در بافت ها باید تسهیلات و مشوق ها را از دولت دریافت کنند.

پژمان با بیان اینکه شرایط بانکی سختی برای مردمان این نواحی وجود دارد خاطرنشان کرد: جذب و تسهیلات بانکی در کشور بسیار پایین است و این اوضاع باید ساماندهی شود.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه