چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9180
منتشر شده در پنج شنبه, 18 مهر 1398 12:30
تعداد دیدگاه: 0

تولید کننده نخستین دونات بهداشتی و دارای سیب سلامت در اصفهان از غیر بهداشتی بودن دونات های سطح شهر خبر داد و گفت: دونات های بسته بندی نشده به رغم خوشمزه بودن تهدیدی برای سلامتی شهروندان تلقی شده و شهروندان باید از دونات های بهداشتی و بسته بندی شده دارای سیب سلامت استفاده کنند.


ادهمی با بیان اینکه رقابت محصولات دارای سیب سلامت و محصولات غیراستاندارد نتیجه ای جز شکست تولیدکننده دارای مجوز نیست اظهار کرد: هزینه دریافت مجوز ، بررسی آزمایشگاهی و بسته بندی محصولات بار مضاعفی برای تولیدکننده در پی دارد و این در حالی است که بازار هدف بیشتر در دست تولیدکنندگان غیر بهداشتی است و هیچ سازمان نظارتی به صورت جدی وارد عمل نمیشود.
تولید کننده دونات های بسته بندی و دارای مجوز بهداشتی در اصفهان تاکید کرد: شهروندان به بهداشت شهر اطمینان می کنند وقتی محصولات بدون سیب سلامت با تعداد زیاد حتی در شعاع یک کیلومتری اداره بهداشت استان در حال فعالیت هستند و از سلامت مردم هیچ حمایتی نمی شود سبب سلب اعتماد مردم و ایجاد تشنج میشود و نتیجه آن باعث روی آوری مردم گاها به سمت سودجویان میشود و نیز رشد بیماری ها و خروج پول کشور برای درمان بیماری ها میشود.

 نباید از حمایت صنایع کوچک غافل شد

وی با انتقاد از اینکه سهل انگاری یا منافع مسئولان سلامت و بهداشت در این بین مطرح است، تصریح کرد: قطار بهداشت در سلامتی محصولات از ریل خارج شده و باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات دقیق به شهروندان استفاده از محصولات بهداشتی اولویت قرار داده شود.
ادهمی بیان داشت: صنایع کوچک نبض تپنده اقتصاد جامعه به حساب می آید و باید برای عملکرد صحیح صنایع کوچک همه سازمان ها ورود داشته باشند.

عرضه محصولات غذایی زیرکارگاهی در سطح بازار و عدم برخورد با آنها

محمد قجاوند عضو هئیت رئیسه صنف نان های حجیم استان اصفهان از فعالیت ۷۰۰ واحد غیرمجاز تولید دونات، شیرینی و باقلوا در استان اصفهان خبر داد.
وی ادامه داد: ۲۵۰ واحد نان صنعتی و سنتی فعال در استان فعالیت می کنند.
قجاوند در مورد فعالیت واحدهای غیرمجاز در استان توصیح داد: اگر چه فعالیت کارگاه های زیرزمینی مشخص نیست و محل فعالیت این کارگاه ها از دید سازمان های نظارتی و بهداشتی پنهان است و از این منظر ادعا نی کنند قابل شناسایی و برخورد نیستند و این در حالی که عرصه تولیدات محصولات غذایی زیر کارگاهی را در سطح بازار می بینیم اما همچنان هیچ تقابلی با آنها نمیشود.
وی خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع گفته میشود در صورت حذف این تولیدی ها اشتغال تعداد زیادی از میان میرود و این در حالی است که باید اشتغال بر مبنای تولید مثبت و سالم صورت گیرد.

پایش سلامت محصولات غذایی نیازمند فعالیت همه جانبه است

علی اسماعیلی مسئول فنی تولید نان در اصفهان نیز با تاکید به اینکه در حوزه تولید محصولات غذایی سلامت مهمترین موضوع به حساب می آید اذعان کرد: پایش سلامت محصولات غذایی نیازمند فعالیتی همه جانبه است و ضرورت دارد تمام سازمان های مرتبط از جمله غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت تعامل داشته باشند. اسماعیلی گفت: قانون در حوزه مقابله با محصولات غیر بهداشتی وجود دارد اما در اجرای آن عملا قانون های مختلف در مقابل یکدیگر قرار میگیرند و عملکرد شاخصی را شاهد نبوده ایم.
اسماعیلی در ادامه بیان داشت: کنترلی بر قیمت مواد اولیه نان های حجیم صورت نگرفته اما همچنان تاکید بر ثابت ماندن این نان ها وجود دارد و این روند در صورت ادامه دار بودن تخلفات زیادی را از سوی تولیدکننده می تواند در پی داشته باشد.
وی اضافه کرد: نان به لحاظ اینکه کالای درجه یک در جامعه به حساب می آید پس ضروری است نگاه عوام گرایانه نسبت به تولید این محصول نداشته باشیم و کارشناسانه به این محصول صورت گیرد

نوشتن دیدگاه