کد خبر: 9120
منتشر شده در سه شنبه, 16 مهر 1398 17:12
تعداد دیدگاه: 0
اتصال-روزانه-۶-روستای-کشور-به-شبکه-آب-شرب

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال ۲۲۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد...

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال ۲۲۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در قالب پویش «الف، ب، ایران» در سراسر کشور به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پست برق شهدا با اشاره به اینکه در نیمه دوم امسال ۲۲۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: براساس برآورد صورت گرفته میانگین سرمایه‌گذاری در هر استان حدود یک هزار میلیارد تومان در بازه زمانی یاد شده بوده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ سد در ۶ استان کشور، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در نیمه دوم امسال، آب شرب را برای ۹ شهر با جمعیتی بالغ بر ۱.۶ میلیون نفر تامین خواهد کرد. به تعبیری برای هر نفر در شبانه‌روز ۷۰ لیتر آب اختصاص پیدا خواهد کرد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در این مدت ۳۶ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در چهار استان کشور افتتاح خواهد شد، ادامه داد: در ۶ ماه آینده آبرسانی به یک‌هزار و ۱۲۴ روستای کشور جمعیتی بالغ بر ۷۲۶ هزار نفر در دستور کار گرفته است.

اردکانیان با اشاره به اینکه تا پایان امسال روزانه ۶ روستای کشور از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد، گفت: تا پیش از پایان سال ۹۸ تعداد ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در ۱۶ استان کشور با ظرفیت بیش از ۵۵۳ هزار مترمکعب به مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور افزوده خواهد شد. در این مدت همچنین ۱۲ تصفیه‌خانه آب شرب دیگر به ظرفیت ۱٫۳ میلیون مترمکعب در روز و با جمعیت تحت پوشش ۶٫۲ میلیون نفر در ۹ استان کشور افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال سه هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: در کنار افتتاح نیروگاه‌های حرارتی، بهره‌برداری از ۲۷۸ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز در دستور کار قرار گرفته است که با بهره‌برداری از این واحدها حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود. در پویش « هرهفته: الف، ب، ایران»، که آن را با مشارکت مردم و رسانه‌ها به پیش خواهیم برد، همه با هم خواهیم دید که در عرصه خدمات زیربنایی آب و برق، که نقش محوری در تامین رفاه و امنیت هموطنان دارد و همچنین زمینه ساز پیشرفت و پیشران تمامی بخش‌های اقتصادی کشور است، متخصصان ایران زمین سرمایه‌های این کشور را چگونه برای ارتقای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تولید و کیفیت زندگی به کار می‌گیرند.

این مقام مسوول با بیان اینکه قصد داریم طرح‌های زیرساختی صنعت آب و برق را به میان مردم بیاوریم، افزود: در این کمپین، هر هفته «همه با هم» درباره ابعاد این سرمایه‌گذاری‌ها و اثراتشان بر کشور، کیفیت زندگی مردم و فرصت‌هایی که برای توسعه ایجاد می‌کنند، گفت و گو خواهیم کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آبادانی ایران در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود، افزود: دفاع و مقابله با تحریم مانعی پیش روی ساختن ایران نیست، اگر چه مشکلات و نیاز به اراده‌های استوار را بیشتر می‌کند. در وزارت نیرو بر این باوریم که باید داشته‌های مردم این سرزمین را دیده و به پشتوانه این سرمایه عظیم، اعتماد به نفسی کسب کرد که پیشران حرکت توسعه در کشورمان باشد. شگفت انگیز است کشوری که تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه اقتصادی قرار دارد، با اتکا به توان داخلی خود، موفق به کسب دستاوردهای بی‌نظیری در عرصه آب و برق شده باشد.

وزیر نیرو، افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق ارتقای راندمان آبیاری، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی، کنترل سیلاب، ایجاد زمینه استفاده مجدد از پساب، تشویق و فراهم نمودن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک به حفظ محیط زیست، کاهش مهاجرت به‌ویژه در مناطق محروم و مرزی، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را از نتایج اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با اجرا این طرح در نهایت زمینه توسعه و پیشرفت و بالندگی بیش از پیش در اقصی نقاط کشور فراهم خواهد شد.