شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7512
منتشر شده در یکشنبه, 23 تیر 1398 20:20
تعداد دیدگاه: 0

همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به خراسان شمالی، با حضور وزیر نیرو در شهرستان رازو جرگلان در...

همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به خراسان شمالی، با حضور وزیر نیرو در شهرستان رازو جرگلان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر بجنورد، سد و شبکه آبیاری چندیر و شبکه آبیاری سد غلامان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، مدیرعامل این شرکت، هدف از ساخت سد مخزنی چندیر را توسعه منابع آب و خاک، تأمین آب شرب و مهار سیلاب اعلام کرد و گفت: مخزن این سد توان ذخیره ۱۲ میلیون متر مکعب آب و توان تنظیم سالانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

سیدعقیل مرتضوی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی، بیان کرد: سد چندیر از نوع خاکی با هسته رسی است، طول تاج آن ۳۲۰ متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۴۰ متر است.

او اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح سد و شبکه چندیر را بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شبکه آبیاری این سد ۵۶۰ هکتار از زمین‌های منطقه را زیر پوشش می‌برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی توضیح داد: شبکه آبیاری پایاب سد غلامان نیز آب مورد نیاز ۷۷۰ هکتار از زمین‌های پایین دست را تأمین می‌کند و برای ساخت این شبکه آبیاری بیش از ۲۳ میلیارد ریال تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه