شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6310
منتشر شده در شنبه, 21 ارديبهشت 1398 16:03
تعداد دیدگاه: 0

امروز با شرایط فعلی به دلیل بالارفتن قیمت اجناس و کالاهای مختلف، از خوراک و پوشاک تا لوازم التحریر و کتاب، از ماشین و موتور تا لوازم خانگی، بیش تر مردم با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند. وقتی یک کارمند معمولی با حقوق نزدیک به 3 میلیون تومان توان خرید و چرخاندن چرخ زندگیش را ندارد، از یک کارگر با...

این روزها بسیاری از مردان دیر به خانه می روند و پس از رسیدن به خانه زود می خوابند تا مبادا با درخواستی از زن و بچه شان مواجه شوند که آن ها با جیب خالی توان اجابتش را ندارند.
اگر به مدیران و مسئولین بزرگوار کشوری و لشگری برنمی خورد، بایستی عرض کنم برای رضای خدا و توشه آخرتتان قدمی بردارید و فکری به حال این مردم کنید. به طور یقین اگر مدیر و مسئولی بتواند قدمی جهت خدمت بردارد ولی سستی نماید، با آه ملت روبرو خواهد بود و خدای ناکرده اگر آه مردم دامنگیر مسئولی شود، زندگی اش نابود خواهد شد.
بنابراین با وضعیت فعلی کشور و تورم پرسرعت قیمت ها که پلکانی بالا می رود و مشهود است، ضرب المثل چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، را یادآورمی شود و دیگر نیازی به توضیح بیش تر نیست.
خُب اگر مسئولین از وضعیت موجود خبر ندارند که واأسفاه ! و اگر خبر دارند و اقدامی نمی کنند باز هم واأسفاه! و اگر اقدام می کنند و تأثیری ندارد باز هم واأسفاه!
چه می توان گفت؟ چه می توان نوشت؟ چه می توان شنید؟ که انگار برخی خواب هستند و یا خودشان را به خواب زده اند و برخی دیگر نمی شنوند و یا خودشان را به آن راه زده اند.
آیا مدیران و مسئولین محترم تاکنون برای یکبار محاسبه فرموده اند که یک خانواده سه نفری با درآمدی نزدیک به یک میلیون تومان چگونه می توانند هزینه های رفت و آمدشان که حداقل رفتن به محل کار، بردن بچه به مدرسه تا خرید و رفتن دکتر است را پرداخت کنند، و چگونه می توانند هم پول آب، برق، گاز و تلفن و هم اجاره بهای منزلشان را پرداخت کنند؟ و آیا تاکنون محاسبه نموده اند که اگر این خانواده با همین حداقل درآمد بیمار شوند چقدر باید حتی اگر بیمه باشند چقدر باید هزینه کنند؟
این ها فقط چند سؤال ساده بود که هر فردی می تواند با یک محاسبه سرانگشتی همه سؤالات را پاسخ دهد. و اگر مسئولین ندانند که واعجبا! و اگر بدانند و اقدامی نکنند واعجبا! و اگر اقدام کنند و تأثیری نداشته باشد در اجتماع، باز هم واعجبا!
و چه می فهمد شکم سیری که طعم گرسنگی را نمی چشد؟ و چه می داند آنکه صورتش سرخ است، حال کسی را که با سیلی صورتش را سرخ نگه می دارد. اللهم عجل لولیک الفرج

 

 

یاد داشت میثم ریاحی

نوشتن دیدگاه