سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5232
منتشر شده در پنج شنبه, 01 فروردين 1398 14:08
تعداد دیدگاه: 0
تمرکز-بر-کنترل-تورم-آدرس-غلط-بود-دولت-هرچه-سریع-تر-نقشه-راه-quot-رونق-تولید-quot-را-تدوین-کند

وحید شقاقی شهری با اشاره به اینکه، تیم اقتصادی دولت متاسفانه قدرت لازم را برای عبور از شرایط سخت ندارد، گفت: به نظر میرسد تاکید دولت برای مقابله با تورم و گرانی کالاها در ن اینکه، ناسال 97 یک ادرس غلط بوده است. چراکه دشمنان کشور نیز به دنبال زمین گیر کردن تولید در کشور از طریق دامنه دار کردن رکود...

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از تسنیم ؛وی با بیام گذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید نیز از همین جهت صورت گرفته است، گفت: آمریکاییها به دنبال وارد کردن ضربه به اقتصاد کشور از مسیر ایجاد رکود در کشور هستد. به عبارت ساده تر تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی هدف اصلی دشمنان کشور در سال 98 است و باید دولت خود را برای مقابله با این چالش آماده کند.

این استاد اقتصاد گفت: به نظر میرسد سال بعد عمده فشار روی فضای تولید باشد چراکه با افزایش نرخ ارز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به شدت کاهش یافته و همچنین با افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات و به طور کلی هزینه تولیدمواجه خواهیم بود.

به گفته شقاقی شهری، دولت نباید فرصت را از دست بدهد و هرچه سریع تر لازم است نقشه راه  رونق تولید درخصوص حمایت از بنگاههای تولیدی را تدوین کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه، در این نقشه راه بایستی برای جلوگیری از تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی برنامه ریزی کرد، گفت: در نقشه راه رونق تولید بایستی برای حذف تحریم‌های داخلی و بهبود فضای کسب وکار،  همچنین هدایت دقیق نقدینگی به بنگاه‌های که دچار چالش شده اند برنامه داشت.

وی گفت، تعطیل شدن بنگاهها یعنی افزایش بیکاری و این دقیقا همان برنامه ای است که امریکاییها برای کشور ما ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه