چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4861
منتشر شده در دوشنبه, 06 اسفند 1397 00:36
تعداد دیدگاه: 0
کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان:

کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان بر لزوم تغییر نگاه سیاسی این مرکز تجاری، اقتصادی و بازرگانی در استان اصفهان تاکید کرد و گفت: در صورتی می توان به آینده پیگیری امور فعالان اقتصادی در این استان امیدوار بود که متولیان این اتاق به جای فعالیت سیاسی، دغدغه اقتصادی...

کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان بر لزوم تغییر نگاه سیاسی این مرکز تجاری، اقتصادی و بازرگانی در استان اصفهان تاکید کرد و گفت: در صورتی می توان به آینده پیگیری امور فعالان اقتصادی در این استان امیدوار بود که متولیان این اتاق به جای فعالیت سیاسی، دغدغه اقتصادی اعضای خود را داشته باشند.

مسعود گلشیرازی شامگاه گذشته در جمع اهالی رسانه گفت: یک نهاد مدنی زمانی می تواند موفق عمل کند که هم کارآیی داشته باشد و هم اثرگذار باشد، از این نظر تصور می کنیم این دوره انتخابات اتاق بازرگانی حال و هوای دیگری داشته باشد.

وی که در هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز عضو این هیئت بود، تصریح کرد: در این دوره اعضای ائتلاف تولید و تجارت که با شعار اتاق اتفاق تازه می خواهد، وارد هیئت نمایندگان شدند در اقلیت بودند و همین موضوع باعث شد تا در هیئت رئیسه جایگاهی نداشته باشند و تفکرات این افراد در برابر اکثریت رقیب به خوبی تبیین و اجرایی نشود.

نماینده ائتلاف تولید و تجارت خاطرنشان ساخت: وقتی اعضای ائتلاف ما به لحاظ عددی در اقلیت قرار گرفتند، سه راه کار بیشتر پیش روی ما نبود، اول این که به طور کلی استعفا دهیم و از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خارج شویم که این کار منطقی نبود، دوم این که در قالب یک اپوزیسیون وارد کارزار شویم و یا این که در راستای اهداف ائتلاف خودمان، بتوانیم با اکثریت حاکم در اتاق وارد تعامل شویم تا بتوانیم بخشی از اهدافمان را اجرایی کنیم.

گلشیرازی ادامه داد: با این همه در این مدت توانستیم کمیسیون های تخصصی و خوبی از جمله گردشگری ، سرمایه گذاری و تمین مالی و برند و نام و نشان تجاری را راه اندازی و طراحی کنیم، اما به جرات می توانم بگویم فعالیت های زیربنایی زیادی در دستور کار داشتیم که متاسفانه شرایط حاکم بر اتاق اجازه اجرای آن را نداد.

وی اضافه کرد: ما وقتی می توانیم یک اتاق  شیشه ای داشته باشیم که همه چیز در آن شفاف باشد، نه این که در یک بخش بین 30 استان، رتبه 5 استان آخر را داشته باشیم، بعد به جای این که با اعضای خود رو راست باشیم و از آن ها برای برون رفت از این موضوع کمک بخواهیم، تازه دستور بدهیم این آمار در سایت اتاق بازرگانی منتشر نشود.

گلشیرازی بیان کرد: حضور جوانان در اتاق بازرگانی حدود 40 درصد رشد داشته که این موضوع بسیار دلگرم کننده است، اما در بخش صنعت و اقتصاد، تجربه و دانش حرف اول را می زند و باید افراد پیشکسوت نیز در کنار جوانان جایگاه ویژه ای داشته باشند، اما متاسفانه باید بگویم به دلیل مسائلی مانند مالیات، موانع کسب و کار و ... بخش زیادی از مجربین و پیشکسوت ها در این زمینه از استان خارح شدند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر این که اقتصد بر مسائل اجتماعی نیز تاثیر مستقیم دارد، بیان کرد: باید در اتاق بازرگانی هدف و مسیرمان مشخص باشد و سازوکارهای یک اتاق اثربخش را به طور جدی مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: صنایع استان اصفهان اکنون با زیر 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند و این موضوع یک فجعه برای اصفهان تلقی می شود که اگر کسی به آن بی توجه باشد، باید به دغدغه مندی آن در زمینه اقتصاد شک کرد.

گلشیرازی با تاکید بر این که وزنه 10 کیلویی را افراد نحیف وضعیف هم می توانند بلند کنند، ادامه داد: توان اتاق بازرگانی استان اصفهان بلند کردن وزنه هایی سنگین تر از این است که برای بلند کردن آن باید یک تیم قوی و حرفه ای کنار هم جمع شوند.

بنا بر این گزارش، نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان روز 11 اسفند ماه برگزار می گزدد.

 

پوستر ائتلاف

نوشتن دیدگاه