پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4658
منتشر شده در پنج شنبه, 06 دی 1397 12:57
تعداد دیدگاه: 0

قیمت نفت پس از افزایش هشت درصدی در معاملات روز گذشته، به دلیل نگرانی بازار نسبت به اشباع عرضه و کندی اقتصاد جهانی روز پنج شنبه کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری همراز به نقل از ایسنا ؛ بهای معاملات آتی نفت برنت با ۸ سنت یا ۰.۱۵ درصد کاهش، به ۵۴.۳۹ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز چهارشنبه با ۸ درصد جهش، در ۵۴.۴۷ دلار در هر بشکه بسته شده بود.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و به ۴۶.۱۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز چهارشنبه با ۸.۷ درصد افزایش قیمت، در ۴۶.۲۲ دلار در هر بشکه بسته شده بود.
هر دو شاخص قیمت حدود ۴۰ درصد از اوجشان در اوایل اکتبر، کاهش نشان می‌دهند.
بازارهای سهام جهانی روز چهارشنبه بدنبال تلاش دولت آمریکا برای تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران و گزارشی درباره هزینه بالای مصرف کنندگان آمریکایی در تعطیلات کریسمس، از کاهش اخیر بهبود پیدا کردند اما قیمت نفت همچنان تحت فشار منفی مانده است.
شیم های جین، تحلیلگر کالا در شرکت سامسونگ سکیوریتیز در این باره گفت: قیمت نفت با وجود رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، همچنان پایین مانده است اما اگر اوپک به کاهش تولید خود عمل کند، قیمت وست تگزاس اینترمدیت ممکن است به محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار و نفت برنت به محدوده ۵۸ تا ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کند.
اوپک و متحدانش در نشست ماه میلادی جاری خود موافقت کردند از ژانویه تولیدشان را به مدت شش ماه ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند.
در این بین، عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرد نظرسنجی مقدماتی رویترز بود که در آن پیش بینی شد سطح ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ دسامبر، ۲.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، آمار تولید و ذخایر نفت آمریکا روز پنج شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر خواهد شد و آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه انتشار خواهد یافت.

نوشتن دیدگاه