کد خبر: 4572
منتشر شده در دوشنبه, 21 آبان 1397 00:36
تعداد دیدگاه: 0
ادعایی که می تواند جامع عمل بپوشد؛

مدرسه اقتصاد، آینده ایران را می سازد، ادعایی که در نشست خبری سرمایه گذار و مدیر این مدرسه در اصفهان مطرح شد، مدرسه ای که در آن دانش آموزان پسر در مقطع متوسطه اول علاوه بر تحصیل، همزیستی در جمع، رفع منطقی مشکلات، پروراندن خلاقانه ذهن و دیگر مهارت های لازم برای زندگی در دنیای مدرن را می آموزند.


مدرسه اقتصاد را هم مانند مجموعه سیتی سنتر، بخش هایی از شهرک سلامت اصفهان و دیگر خدمات اینچنینی، مسعود صرامی، کارآفرین نام آوازه اصفهانی بنا نهاده و تنها حدود 10 میلیارد تومان برای ساخت آن در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان هزینه کرده تا بتواند از این طریق نخبه های اقتصادی اصفهان را در سنین نوجوانی شناسایی کند، آنها را پرورش دهد و به عنوان یک نیروی خلاق مولد اقتصادی، به جامعه تزریق کند. هدفی که به نقل از این کارآفرین نمونه کشوری، می تواند زمینه خدمت موثر آینده سازان به ایران را فراهم سازد. صرامی همچنین بر این باور است که باید از پرورش نیروی پشت میز نشین و اداره سنتی مدارس دوری کرد و مدرسه را به یک محیطی برای زندگی مسالمت آمیز و مسئولیت پذیرانه دانش آموزان مبدل ساخت، از این رو به این موضوع افتخار می کند که در مدرسه اقتصاد اصفهان بدون این که نظافتچی استخدام کرده باشد، دانش آموزان خود را مقید به مناسب نگه داشتن محیط زندگی خود می دانند. وی این مدرسه را تنها یک حلقه از زنجیره آموزشی مدرن که آن را پایه گذاری کرده می داند ومی گوید: پیش از این دانشگاهی با اهدافی مشابه در مرکز سیتی سنتر اصفهان راه اندازی کردیم و این دانشگاه اکنون یکی از دانشگاه های موفق شهر اصفهان است، با راه اندازی مدرسه اقتصاد نیز دیگر نیاز نیست دانش آموزان این مدرسه که در مقطع متوسطه فارغ التحصیل می شوند، در اثر یک عدد تصادفی به نام رتبه کنکور راهی دانشگاه هایی شوند که سنخیتی با علاقه آن ها ندارد، بلکه می توانند در دانشگاه سیتی سنترادامه تحصیل دهند و مسیر رشد و توسعه خلاقانه خود را پی گیری کنند.
صرامی در پاسخ به سئوال خبرنگار همراز مبنی بر این که چرا چنین مدرسه ای را در یک مرکز دولتی بنا نهاده، چرا که ممکن است اداره دولتی مزبور در آینده برای حرکت آن ها به عنوان بخش خصوصی مشکل ایجاد کنند، اینگونه پاسخ داد که اولا در حال حاضر حدود 100 کارگاه آموزشی و فنی در اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان مشغول به فعالیت است ودانش آموزان می توانند از این کارگاه ها بهره کافی ببرند، از سوی دیگر بنای فیزیکی این مدرسه در 105 روز بنا نهاده شد، پس چنانچه مراکز دولتی بخواهند سنگ اندازی کنند، خیلی راحت می توانیم سرمایه امان را از آن اداره بیرون بکشیم و در عین حال مثل همین بنا را در سطح شهر دایر نماییم و مسیرمان را همچنان ادامه دهیم.
رشد در بستر خلاقیت
آرش رحیمی، مدیر و دیگر موسس این مدرسه نیز در این نشست خبری از این که مدرسه اقتصاد توانسته تاکنون دانش آموزان را به خوبی جذب نماید، ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت: سعی کرده ایم مدرسه را با مشارکت خود دانش آموزان اداره کنیم، به طور مثال در نوع برخورد با برخی دانش آموزان خاطی از همکلاسی های آن ها مشورت می گیریم و برایمان جالب است که دانش آموزان در این سن که سن بلوغ بوده و به بحران های خاص خودش نزدیک است، با آرامش و منطق تصمیم می گیرند. وی همچنین استفاده از کادر آموزشی کارآمد با مدارک تحصیلی دکتری و یا کارشناسی ارشد همراه با تجربه کافی را از نقاط قوت این مدرسه خواند وافزود: در تمامی کلاس های ما از لوازم کمک آموزشی بهره می بریم که این وسایل می تواند به درک بهتر دانش آموزان از موضوعات پیرامونی کمک کند.
مدرسه ای که برای اولین بار در آن فضایی برای تئاتر درمانی و تئاتر آموزشی پیش بینی شده و دانش آموزان می توانند بسیاری از آموزه های دینی و ادبیات عرب را از این طریق بیاموزند.
رحیمی خاطرنشان ساخت: تمام تلاش ما این است که دانش آموزان این مدرسه تبدیل دانش به فن آوری و تبدیل فن آوری به ثروت را بیاموزند و در کنار این هدف کلی، سعی می کنیم یک شهروند موثر، خوب و مفید بودن را به دانش آموزان مدرسه اقتصاد آموزش دهیم. مدیر مدرسه اقتصاد اصفهان بیان کرد: در بسیاری از مدارس، مدرسه نقش اصلی تربیت و آموزش را بر عهده می گیرد و خانواده در حاشیه این آموزش قرار می گیرند، در صورتی که در مدرسه اقتصاد پدرها و مادرها یکی از ارکان اصلی تربیت هستند و در این زمینه مشارکت مستقیم دارند.

مدرسه اقتصاد1
وی همچنین به ایجاد ریشه در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در مدرسه اقصاد علاوه بر مطالب علمی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد ، سعی می کنیم به اصالت های آن ها نیز بپردازیم، از این رو در رشته های ادبیات فارسی، تاریخ و دروس علوم انسانی از بهترین اساتید بهره می گیریم و در کلاس های تبدیل ایده به نوآوری، سعی می کنیم از این ریشه ها استفاده بهینه ببریم، به طور مثال از یک شعر فردوسی سعی می کنیم بهترین پویانمایی را از طریق دانش آموزان ایجاد کنیم که همزمان هم به ریشه ها پرداخته باشیم و هم به فنون.
در پایان این نشست خبری، خبرنگاران از بخش های مختلف مدرسه بازدید کردند ودانش آموزانی را دیدیند که با لباس های متحدالشکل، در گروه های سه تایی، پشت یک میز کار نشسته و به فعالیت مشغول بودند، دانش آموزانی که برای ثبت نام در این مدرسه مسیر سختی را طی نکرده و پیش شرط های عجیب برخی از مدارس را نگذرانده اند، بلکه تنها به خلاقیت عده ای که با هدف توسعه کارآفرینی پا به عرصه عمل گذاشته اند، اعتماد کردند و تا این لحظه از رضایت بالایی نیز برخوردار بودند. شاه بیت این بازدید نیز کلاس دایره ای شکل زبان انگلیسی این دانش آموزان بود که مربی آن کلاس با استفاده از وسایل کمک آموزشی، یکی از معتبرترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی دنیا را به گونه ای تدریس می کرد که کسی در این کلاس اجازه صحبت کردن به زبانی غیر از زبان انگلیسی را نداشت و پرسش و پاسخ ها تماما به زبان انگلیسی ارایه می شد، اقدامی که اگر در دیگر مدارس نیز مورد توجه مربیان آموزشی قرار می گرفت، شاید امروز ارتباط با مراکز علمی، پژوهشی، فنی و اقتصادی دنیا بهتر از این صورت می گرفت.

 

مسعود صرامی سیتی سنتر
گفتنی است بر اساس وعده مسعود صرامی و آرش رحیمی، مدرسه اقتصاد دختران نیز سال آینده در حالی در اصفهان راه اندازی می شود که این مدرسه در مقطع پسران تاکنون مورد تائید و توجه امام جمعه، عضو مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان اجرایی استان قرار گرفته، اما برخی از تصمیم گیران فرهنگی و اجرایی به رغم این تائید ها، اقدام به سنگ اندازی هایی در این زمینه کرده اند که هرچند مشکلاتی را ایجاد کرده ، اما قطار به حرکت درآمده در این زمینه را متوقف نکرده است.

گزارش : به قلم رضا صالحی پژوه