کد خبر: 4536
منتشر شده در دوشنبه, 25 تیر 1397 14:36
تعداد دیدگاه: 0
رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران:

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: پس از گذشت چندین سال نمایندگان مجلس تکلیف ارزش افزوده را مشخص کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، عبدالوهاب سهل‌آبادی در نکوداشت روز ملی صنعت در اصفهان اظهار داشت: قرار بود امروز خدمت وزیر باشیم اما خوب شد که به دلیل دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب، امروز اینجا حاضر نشد و اگر نه باید پای صدای بلند و دل پر صنعتگران می‌نشست.

وی افزود: نمایندگان مجلس تکلیف ارزش افزوده را مشخص کنند؛ در این شرایط وزارت کار اعلام کرده سهم ورزش که از سوی صنعت در چندین سال پرداخت شده همین الان باید پرداخت شود.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران اظهار داشت: بانوی جوانی به کمک خانواده‌اش کسب و کاری را راه انداخته و سه سال به عنوان فعال نمونه انتخاب شده اما 4 ماه است مواد اولیه‌اش در گمرک مانده و نیاز به یک کد چهار رقمی دارد.

وی از طرح شدن تکرار مشکلات گلایه و تصریح کرد: این جلسات شده ذکر مصیبت و خوب است که ما پاسخ‌گوی مسؤولان باشیم چون درد ما را آن‌ها بیان می‌کنند.

سهل‌آبادی با بیان این‌که جان صنعتگران به لب رسیده، تأکید کرد: الان هم جنگ است، ما هم ایستاده‌ایم و مطمئن باشید تمام توانمان را صرف می‌کنیم که کشور سربلند بیرون بیاید، منتها توقع داریم درخواست‌های کوچکی که داریم برآورده شود.

وی خاطرنشان کرد: کوتاهی امروز به معنی گذاشتن اسلحه روی سر و تسلیم شدن در جنگ است؛ اصفهان بیشترین شهید و کمترین اسیر را در 8 سال دفاع مقدس داده امروز هم مانند آن زمان در میدان هستیم.

اسرافیل احمدیه نیز در این مراسم اظهار داشت: سال‌های قبل دو مراسم برگزار می‌شد، یکی برای صنایع و معدن و یکی هم برای شرکت‌های کوچک، امسال قرار بر این شد هر دو مراسم در قالب یک برنامه اجرا شود.

وی افزود: 226 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری که 9 درصد از کل کشور را شامل می‌شود در صنعت اصفهان فعال است که اشتغال‌زایی 265 هزار نفر را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته 5 هزار جواز تأسیس به واحدهای جدید داده شده که به 356 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و تسهیلات 18 درصدی بانک‌ها در این شرایط به درد صنعت نمی‌خورد.

احمدیه عنوان کرد: در بخش معدن، تمامی معادن اصفهان خصوصی است 821 معدن فعال با میزان استخراج تقریبی 47.3 میلیون تن در حال استخراج است و نزدیک به 10 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، طلا، سنگ‌های تزئینی، سنگ‌بری و ... از جمله مهم‌ترین معادن اصفهان هستند که بیشتر آن‌ها نیاز به نوسازی دارند.