جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4443
منتشر شده در پنج شنبه, 23 فروردين 1397 01:34
تعداد دیدگاه: 0

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: ۷۰ حلقه چاه در محله‌های مختلف شهر برای تامین آب شرب مردم اصفهان حفر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از شرکت آب و فاضلاب اصفهان، با توجه به کمبود بارش ها در اصفهان شرکت آب و فاضلاب تصمیم گرفته تا برای عبور از این بحران در ۷۰ محله از اصفهان چاه آب حفر کند. در این باره سید اکبر بنی طبا اظهار کرد: در وضعیت بحرانی آب، از تمام ظرفیت های محلی برای تامین آب شرب مردم اصفهان استفاده می‌شود.

این درحالی است که تا به امروز بارندگی مناسبی را شاهد نبوده‌ایم و ذخیره آبی پشت سد زاینده رود هم مطلوب نیست. از این رو باید منابع جدید آبی شناسایی شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان در این باره توضیح داد: منظور از منابع آبی جدید، حفر حدود ۷۰ حلقه چاه در محلات و استفاده از چاه‌های کشاورزی و فضای سبز قابل استفاده برای شرب است، در صورتی که روند بارش باران به همین صورت باشد و شاهد برداشت‌های بی‌رویه آب در بالا دست باشیم به طور قطع برای پنج میلیون اصفهانی آبی برای شرب نداریم.

البته این مسئول تاکید کرده که بدنبال شناسایی منابعی هستیم که از نظر کیفی مورد تایید باشد تا از نظر شیمیایی و میکروبی مشکلی برای شرب نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه صحبت از حفر چاه‌ها برای تامین آب شرب مردم اصفهان می‌شود در حالی که سال‌هاست به خاطر وضعیت بحرانی آب شاهد حفر چاه‌های عمیق در اصفهان هستیم که به آب شرب شور رسیدیم و همچنین خطر زمین لرزه پیش آمده است، گفت: به هر حال باید به هر نحوی آب شرب مردم اصفهان را تامین کنیم.

باتوجه به بحران آبی استان گمانه زنی ها برای جیره بندی آب شدت گرفته است. گرچه پیش از این استاندار اصفهان در این باره پاسه منفی داده بود اما بنی طبا نیز در این باره می گوید: مدیریت استان و کشور به جد دنبال این قضیه است تا آب شرب برای مردم اصفهان تامین کنند و آب جیره بندی نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه باید مردم اصفهان صرفه جویی را لازمه کار خود بدانند، گفت: هر آبی که در جوی ها جاری می‌شود برای شرب قابل استفاده نیست اما این دلیل بر این نمی‌شود که آب را بی محابا استفاده کنیم.

بنی طبا بوی تعفن فاضلاب در برخی از مناطق شهری اصفهان را ناشی از فرسودگی شبکه فاضلاب‌ها ندانست و در این خصوص گفت: شاید این بوی بد ناشی از فعالیت کارخانه‌ای یا امر دیگری باشد و مسئول این امر شهرداری است.

نوشتن دیدگاه