پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4324
منتشر شده در یکشنبه, 13 اسفند 1396 18:03
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای شهر اصفهان تاکید کرد:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از عدم اختصاص حق‌آبه مردم اصفهان گفت: ابتدا حق‌آبه مردم را بدهید بعداً از مصرف بهینه آن صحبت کنید.

 فتح‌اله معین صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان با تلاش، شهر را برای سال نو آماده می‌کند و این تأکید را داریم که این آماده‌سازی‌ها با توجه به رسم و سنت دیرینه ایرانیان یعنی یک خانه تکانی و بهسازی مطلوب و خوب در شهر انجام شود، چرا که شهر اصفهان مقصد سفر بسیاری از مسافران نوروزی است.

وی با بیان این که سازمان میراث فرهنگی همه بخش‌های اقامتی را برای اسکان مطلوب مسافران، تحت نظر خواهد داشت، بیان کرد: امیدوارم همه مسؤولان تلاش خود را برای تأمین مایحتاج مردم در شب عید اعم از خوراک و پوشاک را انجام دهند، با توجه به کاهش منابع آب و محدودیت در توسعه فضای سبزی که برای اصفهان وجود دارد سعی خواهیم کرد تا علاوه بر طرح‌های کاشت درخت در هفته درختکاری، در خصوص نگه‌داری از فضای سبز نیز برنامه‌هایی در این هفته داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که حق‌آبه‌ اصفهان نمی‌تواند از محاسبات حذف شود چرا که حق شرعی، قانونی و تاریخی مردم اصفهان است، عنوان کرد: ابتدا باید حق‌آبه شرعی و قانونی مردم مشخص شود و در اختیار مردم قرار دهند سپس در خصوص مصرف بهینه آن آموزش دهند، طبق فتوای شرعی مراجع، تحویل ندادن حق‌آبه قانونی مردم به آن‌ها، خلاف شرع است و این که این حق‌آبه را در جای دیگر مصرف کنند و از مصرف بهینه صحبت کنند یک کلام بی‌اساس و بیهوده است.

وی با اشاره به قول رئیس‌جمهور برای احیای زاینده‌رود، تصریح کرد: باید در خصوص تأمین آب و احداث تونل سوم یک اقدام انقلابی انجام شود، این تونل سوم نباید به جای دیگر اختصاص داده شود چرا که این بدهی دولت به مردم استان اصفهان است، نباید این آب در جای دیگر مصرف شود و از نطر همه عقلا این مسأله ایراد دارد و غیرعقلانی به نظر می‌رسد.

معین با اشاره به هفته نیکوکاری، مطرح کرد: نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد در تلاش هستند تا مردم ضعیف‌تر در شب عید دچار مشکل نشوند و از همه همکاران و شهرداران می‌خواهم که به این نهاد نیکوکار کمک کرده و از هیچ همراهی دریغ نکنند.

نوشتن دیدگاه