جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4171
منتشر شده در چهارشنبه, 04 بهمن 1396 16:43
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه مدیریت بحران آب با هدف سازگاری با تبعات خشکسالی که باحضور مدیران و بهره برداران شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تشکیل شد گفت: براساس شورای مدیریت آب استان به دلیل عدم بارندگی مناسب در سال آبی جاری تخصیص آب شرب حدود 10 درصد کاهش یافته است. پس...


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، هاشم امینی اعلام کرد: براساس اعلام شرکت آب منطقه ای و سازمان هواشناسی استان در سال آبی جاری میانگین بارندگی در استان نسبت به میانگین بلندمدت کاهش قابل توجهی داشته و میزان بارندگی در سرشاخه های زاینده رود هم با کاهش مواجه بوده به طوریکه در سال آبی جاری میزان بارندگی در چلگرد یکی از سرشاخه های زاینده رود نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار کاهش یافته است. بر این اساس مدیریت هر قطره از آب موجود بسیار حائز اهمیت است زیرا با مدیریت منابع می توان پاسخگوی نیاز متقاضیان بود که در این میان می توان با کاهش مدت زمان مهار حوادث، شناسایی و جلوگیری از نشتی ها، شناسایی انشعابات غیرمجاز، برخورد با مشترکین پرمصرف به نوعی منابع موجود را مدیریت کرد.
وی با اشاره به عدم بارندگی مناسب در فصل پاییز و زمستان سال جاری اعلام کرد: باید با تدبیر توزیع عادلانه آب در تمام مناطق اصفهان صورت گیرد این مهم با بکارگیری از دانش و تکنولوژی نوین، تعهد و تخصص نیروی انسانی کارآمد حاصل می شود همچنین باید از تمام ظرفیت منابع جهت تأمین آب شرب سالم و با کیفیت استفاده شود در واقع کیفیت آب شرب خط قرمز شرکت است بنابراین آبی که در اختیار مردم قرار می گیرد باید مانند همیشه مطابق با استانداردهای تعریف شده از سوی مراکز ذی صلاح باشد.
وی اعلام کرد: بنا به گفته وزیر محترم نیرو بجای عنوان مقابله با خشکسالی باید تدبیری جهت سازگاری با تبعات خشکسالی درنظر گرفت پس باید مسئولان امر با بهره گیری از تمام منابع آبی آب شرب مردم را به طور پایدار تأمین نمایند تا دسترسی مردم به خدمات شرکت آبفا استان اصفهان همچنان استمرار داشته باشد.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان گفت: درسال جاری مقرر گردید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، هنرمندان، آموزش و پرورش و فعالیت اکیپ مروجین مردم به مصرف بهینه آب بیش از پیش ترغیب شوند تا میزان سرانه مصرف آب در اصفهان از 154 لیتر در شبانه روز کاهش یابد همچنین میزان الگوی مصرف از 20 مترمکعب در ماه باید به مراتب کاهش یابد که در این راستا نصب تجهیزات و لوازم کاهنده مصرف به صورت پایلوت در برخی از نقاط شهر انجام می گیرد چرا که استفاده از این تجهیزات کاهش 30 درصدی مصرف آب را به همراه دارد.
وی اعلام کرد: دفتر روابط عمومی با همکاری معاونت امور مشترکین و درآمد و معاونت بهره برداری باید راهکارهای پیرامون مقابله با بدمصرف کردن آب از سوی مشترکین و سازوکارهای اعمال صحیح مدیریت مصرف درنظر گرفته شود چرا که گذر از بحران کم آبی از طریق مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف محقق می گردد که در این زمینه شرکت آبفا استان اصفهان تدابیر ویژه ای درنظر گرفته است تا با دعوت از مشترکین پرمصرف آنها را ترغیب به کاهش در مصرف آب نمایند.

نوشتن دیدگاه