شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4112
منتشر شده در جمعه, 15 دی 1396 12:11
تعداد دیدگاه: 0
ترکی:

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی گفت: حامل‌های انرژی را مجلس با قاطعیت ایستاده و با دولت نیز توافق کرده که در این زمینه افزایشی اتفاق نیفتد و اگر افزایشی در بنزین یابد، باید به صورت دونرخی این اتفاق بیفتند تا سطح پایین جامعه را حفظ کنیم.

اکبر ترکی در جمع مردم این شهر که در پاسخ به قدامات اخیر اغتشاش‌گران در بر هم زدن نظم و امنیت مردم و کشور، راهپیمایی می‌کردند، اظهار کرد: از حضور یک‌پارچه مردم مؤمن و متدین چادگان بابت حضور در این راهپیمایی، تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: دشمنان از زمانی که انقلاب پیروز شد، دوست دارند که این انقلاب وجود نداشته باشد و از راه‌های مختلفی از قبیل انجام ترورها و 17 هزار نفر را در کشور از این راه شهید کردند که از جمله ان ها رییس جمهور، رییس قوه قضائیه، اعضای هیئت دولت و مجلس و دیگران بودند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی گفت: آن‌ها جنگ را تحمیل کردند و داعش را به وجود آوردند و در منطقه ناامنی ایجاد کردند و همین کاری را که را طی دو سه هفته گذشته شما دیدید، در 3 ماه قبل که هنوز داعش از بین نرفته بود، ولی عهد سعودی اعلام کرد که ما جنگ را به داخل ایران خواهیم برد و دیدیم چه اقداماتی قصد داشتند انجام دهند.

وی تصریح کرد: فتنه 78 و 88 را در برهه ای به وجود آوردند و الان هم با تمام قوا آمدند و اگر فقط بر روی عربستان متمرکز شویم، می‌بینیم که در طول این مدت سایت‌هایی طراحی کردند و بمبارانی را به ملت ایران وارد کردند و رشوه ای که این کشور به مدیران فیسبوک و توئیتر و فیسبوک داد و شبکه الاخباریه این کشور دوشبکه مجزا برای خرابکاری در ایران در توئیتر و فیسبوک ایجاد کردند و فقط 131 هزار و 100 هشتگ تحت عنوان اعتراضات عمومی و مردمی در یک روز از این کشور در توئیتر ارسال شد که نشان از برنامه ریزی‌های این کشورهای مغرض برای ضربه زدن به نظام اسلامی دارد.

ترکی عنوان داشت: دشمن 2 هزار میلیارد تومان هزینه کرد تا حادثه تروریستی در مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) انجام شود و این‌ها بیانگر این است که این‌ها اصل نظام را هدف گرفته‌اند.

وی یادآور شد: مشکلاتی در کشور وجود دارد و با وجود اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که تکیه بر مسائل اقتصادی دارند و اعتراضاتی که مردم در سراسر ایران داشتند؛ چه کسانی که ابراز کردند و چه کسانی که ابراز نکردند، در هر زمینه به ویژه وضعیت اشتغال و بیکاری و تورم و حقوق آن‌ها باید حل شود و قوا با اتحاد و انسجام این مسائل را مرتفع کنند و پاسخگوی مردوم و نه طلبکار آن‌ها باشند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن چیزی که مردم از آن ناراحت هستند، نبود عدالت است که در این راستا باید عدالت برقرار شود و تفاوت‌هایی که مردم می‌بینند و ناراحت می‌شوند، باید برطرف شود؛ اما این اعتراضات به حق با اغتشاشاتی که با پول منافقین و آمریکا و اسرائیل و عربستان آمده‌اند تا نظام را نابود ککنند که هیچگاه موفق نخواهند شد، زیرا این انقلاب شهیدان زیادی تقدیم کرده و به برکت خون همین شهدا این انقلاب ماندگار خواهد بود.وی اذعان داشت: بودجه ای که تقدیم مجلس شده اشکالات بسیار زیادی داشته و در این موقعیت دست به دست سعی در اصلاح بودجه داریم و دولت هم متقاعد شده که کارها را طور دیگری انجام دهیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مورد حامل‌های انرژی تأکید کرد: حامل‌های انرژی را مجلس با قاطعیت ایستاده و با دولت نیز توافق کرده که در این زمینه افزایشی اتفاق نیفتد و اگر افزایشی در بنزین یابد، باید به صورت دونرخی این اتفاق بیفتند تا سطح پایین جامعه را حفظ کنیم.

ترکی بیان داشت: در بحث حقوق‌ها، اجازه افزایش حقوق‌های بالای 4 تا 5 میلیون تومان را به هیچ وجه نخواهیم داد و حقوق‌های پایین به صورت پلکانی باید افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در بحث مالیات‌ها نیز این گونه تدوین شد که تا سقف درآمد سالیانه 27 میلیون و 600 هزار تومان معاف از مالیات باشد و بیش از این مبلغ نیز به صورت پلکانی به پرداختن مالیات بپردازد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مورد موصبات بودجه برای آموزش و پرورش متذکر شد: پول آب، برق و گاز در الگوی مصرف در تمام مدارس کشور رایگان شد و در بحث فضاهای آموزش و پروش مباحث تغییر کاربری و شهرداریان تسهیل شد تا بتواند با فروش آن‌ها، تغییراتی در این وزارتخانه انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه این صحبت که 23 میلیون از جمع یارانه بگیران حذف شوند، قبول ندارند و در نهایت یارانه‌ها باید جوری باشد که آن کسانی که در سطح بالایی از درآمد نباید باشند و اقشار ضعیف باید یارانه‌شان افزایش یابد.

ترکی افزایش عوارض حامل‌های انرژی و آب و برق و گاز در سال 97 را منتفی دانست و افزود: در بحث روستاییان و برق چاه‌های کشاورزی نیز این افرایش عوارض منتفی شد.

وی عنوان داشت: در این زمینه فاینانسی به ارزش 120 هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم و در بحث اشتغال روستایی نیز 1/5 میلیارد دلار فاینانس باز کردیم که وضعیت پرداخت آن شروع شده و توصیه ما به فرمانداران این است که به مردم در این زمینه‌ها سخت نگیرند و استعلام‌ها را طولانی ننید و بروکراسی اداری را کنار بگذارند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز داشت: مردم با کسانی که در مسیر ولایت فقیه قرار نداشته باشند هیچ عقد اخوتی نبسته‌اند و این گوشزدی است برای سران سه قوه که بیایند و مردم را ببیند و مشکلات آن‌ها را حل کنند.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه