پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4109
منتشر شده در شنبه, 18 آذر 1396 14:46
تعداد دیدگاه: 0
مدیر اجرای پروژه‌های آهن‌سازی و فولادسازی خبر داد:

مدیر اجرای پروژه‌های آهن‌سازی و فولادسازی از راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد کوره پاتیلی شمارهٔ ۷ شرکت فولاد مبارکه خبر داد.


، مهرداد عبدالرحیم زاده از راه‌اندازی و بهره‌برداری واحد کوره پاتیلی شماره ۷ شرکت فولاد مبارکه خبر داد و اظهار داشت: به منظور بهره‌گیری از ظرفیـت تولید ایجاد شده در کوره‌های قوس الکتریکی و ریخته‌گری مداوم و دستیابی به ۷.۲ میلیون تن فولاد مذاب در فولاد مبارکه، کوره پاتیلی شمارهٔ ۷ با استعانت از خداوند متعال و تلاش و کوشش کارکنان شرکت فولاد مبارکه، احداث و پس از تست‌های موفقیت‌آمیز به بهره‌برداری رسید.

وی در تشریح برخی مشخصات این پروژه با بیان اینکه هزینه اجرای این پروژه در دو بخش خارجی و داخلی بالغ بر ۱۰.۳ میلیون یورو و ۷۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: حـجم عمده خدمات ساخت و نصـب بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ تن سازه و تجهیز فلزی، ۷ هزار و ۵۰۰ اینچ جوش لوله، ۴۲ هزار و ۵۰۰ متر انواع کابل‌کشی، ۴ هزار و ۸۰۰ مترمکعب خاک‌برداری، ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۱۹۰ تن میلگرد بوده است.

در همین زمینه رئیس اجرای پروژه‌های فولادسازی نیز با تأکید بر اینکه وظیفه واحد کوره پاتیلی در فرایند تولید تختال، خالص‌سازی ذوب و آماده‌سازی آنالیز متالوژیکی ذوب بر اساس گرید ذوب موردنظر است، گفت: با اضافه شدن یک کوره پاتیلی به مجموع ۶ کوره عملیات ثانویه قبلی در واحد فولادسازی، برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی آنالیز ذوب و انتقال آن به ریخته‌گری بهینه می‌شود و به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت امکان انجام عملیات ثانویه بر روی ۱۵ ذوب را فراهم می‌آورد.

محمدحسین خرمی افزود: با افزوده شدن یک واحد کوره پاتیلی علاوه بر مزیت یاد شده زمان انتظار ذوب جهت عملیات ثانویه نیز کاهش می‌یابد. ضمن اینکه این فرایند منجر به افزایش راندمان فولادسازی از نظر کمی و کیفی می‌شود و گام مهمی در راستای دستیابی به اهداف شرکت است.

وی ادامه داد: به لحاظ موقعیت مکانی، کوره پاتیلی شمارهٔ ۷ در مرکز سالن فولادسازی قرار گرفته است؛ از این رو با توجه به لزوم اجرای پروژه، بدون وارد آوردن هرگونه توقف به سایر خطوط تولید، فرایند ساخت و احداث این تجهیز با مشکلات خاص خود مواجه بود که با همکاری قابل تقدیر مدیریت و کارکنان متعهد واحد فولادسازی، این پروژه بدون هیچ حادثه انسانی و تجهیزاتی انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

نوشتن دیدگاه