پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4092
منتشر شده در چهارشنبه, 24 آبان 1396 11:34
تعداد دیدگاه: 0

دو روز از زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می‌گذرد، زلزله‌ای که طی آن شهرهای غربی ایران به ویژه سر پل ذهاب لرزید و جان بیش از ۴۳۰ هموطن را گرفت و بیش از ۹ هزار نفررا مجروح کرد. آخرین اخبار این زلزله را در روز سوم، اینجا بخوانید:


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از همشهری آنلاین، امدادرسانی به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله همچنان ادامه دارد و تاکنون برابر آخرین آمارها ۹۳۴۵ مجروح از زمان وقوع زلزله تاکنون به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

* عملیات آواربرداری و جست‌وجو در مناطق زلزله‌زده تقریبا به اتمام رسیده و عمده ساکنان این مناطق نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

 اعزام تيم مشاوره و روانشناس به منطقه
* تیم‌هایی از وزارت بهداشت نیز مسئولیت توزیع کلر برای سالم‌سازی آب آشامیدنی شهروندان مناطق زلزله‌زده را برعهده گرفته و با حضور در شهرها و روستاهای مختلف آموزش‌های لازم را درخصوص استفاده از این محلول به زلزله‌زدگان می‌دهند.

* مدارس استان کرمانشاه برابر با آخرین اخبار در روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود.

* رييس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره تيز از اعزام مشاوران و روانشناسان براي ارائه خدمات به مردم مصيبت ديده غرب كشور خبر داد.

فضاي ناامني را شايعه نكنيد
* همچنين فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به ‌شایعاتی مبنی بر ناامنی به‌ویژه در ساعات شب در مناطق زلزله‌زده گفت:‌ هیچ سرقتی در مناطق زلزله‌زده صورت نگرفته است و خواهشی که از مردم داریم به ویژه در شهرستان‌هایی که آسیب دیدند با نیروی‌های انتظامی در کار امدادی و خدمات و انضباط همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

* فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم خروجی شهرها را باز کنند تا بتوانیم کامیون‌های حامل موادغذایی و چادر و پتو را به عزیزان برسانیم و در حال حاضر وضعیت امنیتی منطقه مناسب است و هیچگونه سرقتی در این فضا هم صورت نگرفته است.

بررسي بناهاي مسكن مهر و بيمارستان‌ها
* دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفته كه پس از انجام کمک‌رسانی و امدادرسانی در استان، در مورد تمام بناهایی که جدیدالاحداث هستند مانند مسکن مهر و بیمارستان اسلام‌آباد غرب باید کار کارشناسی انجام شود و اگر در امر احداث مشکلاتی وجود داشته باشد، افرادی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید پاسخگو باشند.

* استاندار کرمانشاه گفت: در برآورد اولیه ما حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر خسارت دیده و یا تخریب شده‌اند.
* پزشکی قانونی اسامی 353 جانباخته زلزله کرمانشاه را اعلام کرد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار مصدومان 9 هزار و 388 نفر اعلام شده است.
* قائم مقام شهردار کرمانشاه از ارسال پنج هزار و 610 تخته پتو و چادر مسافرتی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: از این مقدار 5400 تخته پتو و 210 تخته نیز چادر مسافرتی بوده است.

نوشتن دیدگاه