پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3939
منتشر شده در یکشنبه, 04 تیر 1396 12:14
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه:

آیین واگذاری ساختمان بهداری سابق شرکت فولاد مبارکه به اداره بهزیستی شهرستان ، با حضور مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل فولاد مبارکه سپاهان و مسئولان دیگر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیرعامل فولاد مبارکه سپاهان هدف از این اقدام را عمل به مسئولیت های اجتماعی این شرکت و همگرایی صنعت با جامعه عنوان کرد.
بهرام سبحانی با اشاره به اینکه در این شرکت20هزار نفر به صورت مستقیم و چندصدهزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند، این امر را باعث جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی دانست.
وی همچنین از راه اندازی کارخانه 5میلیون تنی گندله سازی با سرمایه گذاری فولاد مبارکه در سنگان خراسان رضوی خبر داد.سبحانی ادامه داد: بهره برداری از این پروژه ضمن تامین مواد اولیه شرکت باعث فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان این منطقه می شود، همچنین از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.
سبحانی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است افزود: با سرمایه گذاری، کار و تولید و تلاش می توانیم از بیکاری جلوگیری کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با گسترش کار فرهنگی هیچ فرزندی به خود اجازه ندهد پدر و مادرش که بالاترین سرمایه زندگی هر کسی است را به سرای سالمندان و موسسه‌های خیریه بسپارد.
25 درصد جمعیت مبارکه بیکارند
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مدیرعامل فولاد مبارکه به دلیل انجام این کار اجتماعی در کنار پرداخت به صنعت، بزرگ‌ترین مشکل کشور را بعد از مشکلات اجتماعی و فرهنگی، اشتغال دانست.
زهرا سعیدی تاکید کرد: زمان ایجاد اشتغال برای جوانان دهه شصتی گذشته و سرمایه‌گذاری همه مسئولان در این جهت جواب‌گوی این حجم بیکاری نیست.
وی تصریح کرد: 15درصد جمعیت کشور بیست سال آینده را ،سالمندان تشکیل می‌دهند. نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش ما در تدوین قانون برنامه ششم توجه بیشتر به سالمندان بود، اما به نتیجه مطلوب نرسید.
وی در پایان از آمار 25درصدی بیکاری در شهرستان مبارکه خبر داد.
استان اصفهان 450 هزارنفر سالمند دارد
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه از آمار2/8 سالمندان کشور در سال 1390 خبر داد و افزود: در استان اصفهان حدود 450 هزارنفر سالمند وجود دارد.
سعید صادقی تصریح کرد: باتوجه به افزایش سن و امید به زندگی و ارتقای سلامت پیش‌بینی می شود در سال های آینده با تعداد زیادی سالمند مواجه باشیم.
وی ادامه داد: در صورت نداشتن برنامه شاهد تبدیل آن به مشکل اجتماعی خواهد بود. صادقی تاکید کرد: ما راضی به نگهداری سالمندان در این مراکز نیستیم ولی وظیفه خود می دانیم با تاسیس این مراکز از سالمندان خانواده هایی که به دلیل مسائل اجتماعی، اقتصادی، معیشتی قادر به حمایت از این قشر نیستند، حمایت کنیم. وی در ادامه از وجود 13673 فرد بالای 60 سال در شهرستان مبارکه خبر داد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین از آقای سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه به دلیل توجه به مسائل اجتماعی در کنار مسئولیت های اقتصادی، تولیدی، منابع انسانی و حوزه های اقتصاد مقاومتی خود تشکر و از وی درخواست کرد که برای اخذ مجوز تاسیس مرکز شبانه روزی سالمندان، 100ظرفیت و 50 یارانه، بنیاد فرزانگان یا مرکز روزانه نگهداری سالمندان همکاری های لازم را انجام دهند./

نوشتن دیدگاه