شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3844
منتشر شده در سه شنبه, 29 فروردين 1396 11:36
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با اتمام فعالیت‌های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه شرایط برای شروع مرحله راه‌اندازی گرم کارخانه فراهم‌ شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فولاد مباركه، بهرام سبحانی با اعلام خبر پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات کارخانه 5 میلیون...

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با اتمام فعالیت‌های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه شرایط برای شروع مرحله راه‌اندازی گرم کارخانه فراهم‌ شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فولاد مباركه، بهرام سبحانی با اعلام خبر پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات کارخانه 5 میلیون تنی گندله‌سازی سنگان در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: با اتمام فعالیت‌های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش مسؤولان استان اخیراً انجام گرفت، شرایط برای شروع مرحله راه‌اندازی گرم کارخانه فراهم‌ شده و پس از انجام کنترل‌های نهایی ظرف چند روز آینده مشعل‌های کوره برای ورود به دوره راه‌اندازی گرم روشن خواهد شد.

وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور و فقدان زیرساخت‌های لازم ازجمله گاز و برق و آب محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیت‌ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری، بقیه محدودیت‌ها نیز مرتفع گردد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با روشن شدن مشعل‌های کوره کارخانه گندله‌سازی، عملیات حرارتی شامل خشک‌کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ‌آهن به کارخانه و تولید گندله شروع می‌شود.
سبحانی ادامه داد: با راه‌اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از یک هزار و 500 نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم‌ شده است.
وی در ادامه گفت: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ‌ آهن با ظرفیت سالیانه 5 میلیون تن در سال در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه باید عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری در پروژه، بيان داشت: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله‌سازی سنگان و تأمین زیرساخت‌ها بالغ‌ بر یک هزار و 150 میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریباً معادل همین مقدار هم باید در کارخانه کنسانتره سرمایه‌گذاری کند.

نوشتن دیدگاه