پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3842
منتشر شده در دوشنبه, 28 فروردين 1396 10:00
تعداد دیدگاه: 0
ریيس پشتيباني ساخت داخل شركت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد:

ریيس پشتيباني ساخت داخل شركت پالایش نفت اصفهان گفت: در سال گذشته در واحد پشتيباني ساخت داخل شركت پالايش نفت اصفهان، تعداد 326 قطعه با تيراژ 32 هزار عدد و صرفه جويي بالغ بر 161 ميليارد ريال توليد شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، محمد علي صفري با بيان اينكه تعداد اقلام ساخته شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در اين مدت موفق به ساخت تعداد زيادي از انواع قطعات يدكي دستگاه‌هاي پالايشي شده‌ايم.

وی افزود: در سالي كه گذشت ساخت قطعات يدكي با استفاده از توانمندي‌هاي سازندگان داخل كشور بالغ بر 18 ميليارد ريال، هزينه داشت و اين در حالي بود كه اگر مي‌خواستيم نياز خود را از خارج كشور تامين کنیم باید بيش از 179ميليارد ريال هزينه مي‌كرديم.
ریيس پشتيباني ساخت داخل شركت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: اين واحد از سال 1380 شروع به كار کرده كه در زمينه تامين قطعات دستگاه‌هاي پالايشي و به ويژه ماشين آلات دوّار از قبيل توربين، پمپ، كمپرسور، چرخ دنده و...... تا كنون فعاليت کرده است.
صفري اضافه کرد: تمركز و اولويت واحد تحقيق و ساخت داخل كشور با تكيه بر توانمندي صنعتگران و متخصصان اصفهان بوده و حدود 70 درصد قطعات از اين طريق توليد و در فرآيند عملياتي قرار گرفته است.
وی با بيان اينكه در حال حاضر با بيش از 470 شركت سازنده داخلي ارتباط داريم، گفت: تاكنون با اين روش ساخت قطعات بسيار مهم و ارزشمندي انجام گرفته كه حتي با نمونه‌هاي خارجي قابل رقابت هستند. به بياني ديگر با وجود تحريم‌ها شرايط مطلوبي فراهم آمده تا بيش از گذشته بر توانمندي‌هاي متخصصان و سازندگان داخلي تكيه كنيم.

نوشتن دیدگاه