پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2982
منتشر شده در شنبه, 29 خرداد 1395 15:23
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مرم اصفهان در مجلس:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر، تعداد زیادی از نیروی کار کشور حداقل بگیر هستند و در واقع حقوق های نجومی مدیران از جیب کارگران و بازنشستگان پرداخت می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، حمیدرضا فولادگر، با اشاره به نگرانی های ایجاد شده در افکار عمومی به دلیل حقوق های نجومی برخی مدیران گفت: مردم، کارگران و کارمندان می گویند چگونه دولت نمایندگانش را به شورای عالی کار می فرستد تا با ده ها دلیل عجیب و غریب مانع افزایش حقوق بیشتر از ۱۰۰ تا نهایتا ۲۰۰ هزار تومان در سال شوند، ولی چنین دلایلی را برای تعیین حقوق مدیران خود به کار نمی گیرند؟
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه حقوق های بخش خصوصی معمولا بر مبنای بهره وری پرداخت می شود، افزود: مسائلی که درباره حقوق های نجومی مطرح می شود مربوط به بخش دولتی است برخی از مدیران بلندپایه، مدیران خاص و حتی مدیران میانی دولتی هستند که می توانند به حقوق های آنچنانی دسترسی داشته باشند.
فولادگر با اشاره به اینکه مبنای پرداخت حقوق و دستمزدها در قوانین کار و مدیریت خدمات کشوری کاملا مشخص شده، ادامه داد: بنابراین پرداخت مبالغ بسیار بالا خارج از ضوابط صورت می گیرد، سازمان های نظارتی باید به خوبی به مسئولیت های خود عمل کنند، تا برخی مدیران نتوانند از مبالغ بالای حقوقی خارج از ضوابط بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در تامین مخارج و هزینه های معیشت، درمان و بهداشت و ... در تنگنا و مضیقه قرار دارند، اظهار کرد: مدیرانی که حقوق های نجومی دریافت می کنند درک مناسبی از شرایط اقتصادی بد بسیاری از مردم داشته باشند؛ بنابراین زمان کافی هم برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نگذاشته و آگاه نیستند.
وی افزود: در حال حاضر، تعداد زیادی از نیروی کار کشور حداقل بگیر هستند و در واقع حقوق های نجومی مدیران از جیب کارگران و بازنشستگان پرداخت می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با پرداخت حقوق های بالا به برخی مدیران در جامعه یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند، تصریح کرد:با پرداخت چنین حقوق هایی بهره وری نیروی کار به شدت کاهش می یابد و انگیزه کارکنان برای انجام کارهای مولد کم می شود./

نوشتن دیدگاه