جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2969
منتشر شده در سه شنبه, 25 خرداد 1395 14:33
تعداد دیدگاه: 0
در ماه رمضان اتفاق می افتد؛

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با بهره‌گیری از 100 بازرس در 2 اکیپ در کمترین زمان بر واحدهای مختلف صنفی اصفهان در ماه رمضان نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، سیدمحمدرضا پاک نژاد با بیان اینکه بازرسی‌های اتاق اصناف اصفهان به 2 شیفت کاری ارتقا یافته است، اظهار داشت: اکیپ‌های ناظر براساس موقیعت جغرافیایی، تراکم جمعیت و مباحث رسیدگی از دو تا سه نفر تشکیل شده‌اند.
وی افزود: بازرسان اتاق اصناف روزانه حتی در ساعات غیر اداری برای حمایت از مصرف‌کنندگان بر کنترل قیمت‌ها و چگونگی رفتار فروشندگان با مردم نظارت کامل دارند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه برخی از اصناف در ماه رمضان نیاز به بازرسی بیشتری دارند، تصریح کرد: در این ایام کنترل قیمت‌ها و نظارت بر فعالیت صنف طباخان، رستوران داران، کبابی و بریانی برای طبخ آش و حلیم، صنف گز و شیرینی در تهیه زولبیا و بامیه، فست‌فودی‌ها و غذاهایی آماده به منظور حمایت از مصرف‌کننده بیشتر است.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان بسیاری از کسبه به دلیل عقاید مذهبی و باورهای دینی، درصد سود قانونی خدمات و کالای ارائه شده خود را کمتر اعمال می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی از کسبه سهوی دچار تخلف شده و به زیان مصرف‌کننده عمل می‌کنند که از سوی اتاق اصناف با آنها برخورد می‌شود.
پاک‌نژاد ادامه داد: مرکز آموزش و فناوری اطلاعات اتاق اصناف به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان دوره‌های آموزشی برای اصناف مختلف برگزار کرده و قدم‌ها و سیاستگذاری‌های کلانی را در کاهش تخلفات استان اصفهان انجام داده است.
وی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان قیمت بسیاری از کالاها افزایش نداشته است، بیان داشت: شاید به دلیل عرضه و تقاضا نرخ برخی اقلام موردی افزایش داشته، اما پیش‌بینی می‌کنیم با نظارت بر واحدهای صنفی و آموزش‌های لازم امسال با نبود پرونده‌های که منجر به جرایم شود، کمتر در استان مواجه شویم.
رئیس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: مردم هم با اطلاع‌رسانی به موقع باید با اتاق بازرگانی و واحدهای بازرسی اصناف همسو و همگام شوند تا بازرسی‌ها در کمترین زمان و رسیدگی کامل اعمال شود.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان واحدهای صنفی موظف به نصب نرخ‌نامه در مغازه‌ها هستند، تصریح کرد: بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف با نرخ‌نامه‌های تصویب شده نظارت‌های خود را انجام می‌دهند و در صورت تفاوت قیمت‌ها، تخلفات را رسیدگی می‌کنند.
پاک نژاد تاکید کرد: فلسفه وجودی نرخ‌نامه آگاهی مردم از قیمت‌ها با مهر و امضای اتحادیه است.
وی پیرامون اینکه با بررسی تخلفات در مرجع رسیدگی، نوع حکم و جرائمدر تعزیرات حکومتی استان صادر می‌شود، اظهار کرد: در صدد هستیم واحد صنفی را به دلیل تخلف پلمب نکنیم، بلکه با آموزش، تذکر و اعمال جرائم آن تخلف را اصلاح کنیم.
رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: به غیر از بازرسان اصناف هر اتحادیه به صورت مجزا در طول ماه رمضان نظارت و بازرسی دارند و به شدت با متخلفان برخورد می‌کنند.
وی در پاسخ به اینکه طی تماس با تعزیرات حکومتی استان اصفهان برای کسب اطلاع بازرسی‌های تعزیرات در ایام رمضان، روابط عمومی تعزیرات شما را برای مصاحبه معرفی کرده‌اند، آیا آماری از بازرسان آن سازمان دارید، خاطر نشان کرد: تعداد بازرسان اتاق اصناف و تعزیراتی حکومتی هر کدام مجزا است، آماری از بازرسان تعزیرات استان نداریم، اگر هم داشته باشیم بدون شک ارایه نمی‌دهیم.

نوشتن دیدگاه