سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2968
منتشر شده در سه شنبه, 25 خرداد 1395 14:03
تعداد دیدگاه: 0

مدیر اجرای پروژه های آهن سازی و فولاد سازی فولاد مبارکه از آمادگی بهره برداری از واگن برگردان انباشت و برداشت گندله (کاردامپر) مجتمع فولاد سبا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهرداد عبدارحیم زاده گفت: با راه اندازی این واحد، با ظرفیت چهار میلیون تن درسال، زنجیره انتقال مواد به پارک های انباشت و برداشت مجتمع فولاد سبا کامل خواهد شد.
عبدالرحیم زاده افزود : قرارداد پروژه واگن برگردان انباشت و برداشت گندله در مجتمع فولاد سبا با مبلغ اولیه 500 میلیارد ریال منعقد شد که بهره برداری از این طرح تولیدی، سالانه بیش از 130 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه خواهد داشت.
مدیر اجرای پروژه های آهن سازی و فولادسازی گفت: در راستای ترویج فرهنگ بومی سازی، بیش از 83 درصد از وزن تجهیزات این پروژه در داخل کشور ساخته شده است.
وی افزود:راه اندازی این واحد و حذف حمل و نقل جاده ای و استفاده از خطوط ریلی علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، رعایت مسائل زیست محیطی را نیز همراه خواهد داشت.
رییس اجرای پروژه های ناحیه آهن سازی نیز با اشاره به عملکرد و ظرفیت این واحد گفت: همگن سازی و مخلوط سازی گندله و ایجاد ذخیره مناسب به ظرفیت 2 میلیون تن وظیفه اصلی واحد انباشت و برداشت است .
عبدالرضا معتمدی گفت:با ارتباط خطوط ریلی بیرون و داخل فولاد سبا می توان عمده گندله مصرفی را توسط واگن، حمل و تامین کرد.
معتمدی افزود: واگن های ورودی توسط توزین ریلی وزن شده و برای تخلیه به محوطه واگن برگردان وارد می شوند و این دستگاه قادر است با چرخش 180- 140درجه ای، عمل تخلیه را انجام دهد.
رییس اجرای پروژه های ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه گفت: حرکت دادن واگن ها به طرف واگن برگردان و تنظیم موقعیت آنها در داخل واگن برگردان از طریق دستگاه واگن گیر (CAR INDEXER) و یا لوکوموتیو انجام می شود .
همچنین علی طویرا کارشناس اجرای پروژه های ناحیه آهن سازی نیز با اشاره به مزایای دیگر اجرای این طرح، گفت: استفاده بهینه از فضای انباشت و ایجاد میکس یکنواخت،کاهش هزینه های ناشی از حذف ماشین آلات برای دپوسازی گندله و جلوگیری از خردایش گندله و تولید نرمه، توزین دقیق مقدار گندله ورودی،کاهش آلودگی های زیست محیطی، استفاده از سیستم جداکننده مغناطیسی قطعات فلزی، نمونه گیری اتوماتیک از گندله وارد شده، سرند کردن گندله ورودی و کاهش هزینه تمام شده گندله از جمله مزایای اجرای این پروژه است.
سعیدبخش معاون اجرای پروژه های فولاد مبارکه نیز ابراز امیدواری کرد با پایان مراحل اجرایی پروژه خط ریل راه آهن حمل گندله، پروژه به صورت کامل مورد بهره برداری قرارگیرد.

نوشتن دیدگاه