جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23568
منتشر شده در دوشنبه, 08 اسفند 1401 14:05
تعداد دیدگاه: 0
مدیر منابع آب شهرستان کاشان خبر داد:

مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: چهار هکتار ازحریم و بستر رودخانه های شهرستان کاشان رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا نرجسیان اظهار داشت: با دستور دادستان محترم شهرستان کاشان، همکاری نیروی انتظامی و تلاش و پیگیری های مستمر منابع آب شهرستان کاشان سه کیلومتر از اراضی واقع شده در حریم و بستر رودخانه این شهرستان رفع تصرف شد.

وی افزود: براساس اولویت های مختلف، عملیات آزادسازی حریم و بستررودخانه های واقع شده در بازه های شهری وروستایی به طور جدی ادامه خواهد داشت.

نرجسیان تصریح کرد: از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست می شود جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی ناشی از خرید و ساخت و ساز در اراضی واقع در مجاورت رودخانه ها، انهار و مسیل ها قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به مدیریت منابع آب شهرستان کاشان برای مشخص شدن قانونی بستر و حریم به صورت دقیق استعلام نمایند.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان بیان داشت: به استناد تبصره ۳ و ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب وآئین نامه های مربوط به آن هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم کمی رودخانه ها ممنوع است و امور آب براساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارد نسبت به برخورد با متخلفان و قلع و قمع اعیانی های ایجاد شده در حریم بستر رودخانه های کاشان اقدام می نماید.

وی اظهار کرد: با دستور قضایی آزادسازی حریم و بستر رودخانه جهق، زنجانبر، مرق، سادیان و بن رود قمصر به مساحت چهار هکتار انجام شد.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: در راستای اجرای دستورات قضایی دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از پنج هکتار از اراضی اشغال شده رفع تصرف و اعاده وضع به حالت سابق شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه