سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22746
منتشر شده در پنج شنبه, 03 آذر 1401 15:12
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی صنعت برق خبر داد:

سخنگوی صنعت برق از شروع تبادل برق با ترکیه خبر داد و گفت: در حال حاضر در هر هفته ۳.۵ روز برق را از کشور ترکیه دریافت و ۳.۵ روز برق به آنها صادر می‌کنیم. میزان برق صادراتی و وارداتی با هم برابر بوده و از مزیت صادرات برق در روزهای تعطیل کشور مبدا که در ایران و ترکیه متفاوت است استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مصطفی رجبی مشهدی درخصوص آخرین وضعیت صادرات برق به ترکیه، اظهار کرد: در حال حاضر سنکرون شبکه‌های برق دو کشور انجام شده و حداکثر به میزان ۶۰۰ مگاوات برق به طور آزمایشی بین دو کشور مبادله شده است.
وی افزود: این ارتباط الکتریکی توسط آخرین فناوری‌های روز دنیا و با استفاده از یک پست back to back در قالب جریان مستقیم برقرار شده است.
وی با بیان اینکه با این فناوری از اختلالات فرکانسی بین دو کشور جلوگیری می‌شود، گفت: تاکنون به صورت آزمایشی و پایاپای 600 مگاوات برق با موفقیت بین دو کشور تبادل شده و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
سخنگوی صنعت برق درخصوص هدف گذاری صنعت برق برای صادرات برق به اروپا اظهار داشت: یکی از مسیرهای برق به اروپا می‌تواند از طریق ترکیه باشد که در حال حاضر این ظرفیت ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در هر حال حاضر اولویت صنعت برق، تامین برق داخل کشور است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه