شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2194
منتشر شده در دوشنبه, 16 شهریور 1394 10:34
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت:

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پیاده سازی اصول بانکداری بر اساس نظر مراجع تقلید در بانک قرض الحسنه رسالت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محمد حسین حسین زاده در جمع خبرنگاران گفت: در بانک قرض الحسنه رسالت فتوای مراجع تقلید بسیار اهمیت دارد و تلاشمان این است قوانین بانک را بر اساس...


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پیاده سازی اصول بانکداری بر اساس نظر مراجع تقلید در بانک قرض الحسنه رسالت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد حسین حسین زاده در جمع خبرنگاران گفت: در بانک قرض الحسنه رسالت فتوای مراجع تقلید بسیار اهمیت دارد و تلاشمان این است قوانین بانک را بر اساس فتوای مراجع تنظیم نماییم تا هیچ فردی از خدمات بانکداری اسلامی در این زمینه محروم نماند.
وی با اشاره به این که در بانکداری ، سپردن مبلغی در مدت معین به طور مشروط برای دریافت تسهیلات دارای اشکال شرعی می باشد، تصریح کرد: یکی از خصوصیات بانک قرض الحسنه رسالت این است که برای پرداخت تسهیلات به افراد، میزان فعالیت حساب آنها را در نظر می گیرد نه میزان سپرده آنان را.
حسین زاده بیان کرد: تلاش کرده ایم در کنار فعالیت های بانکداری به مسئولیت های اجتماعی نیز توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه هم اقدامات موثری صورت پذیرفته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ادامه داد:گروه هدف این بانک آن دسته از مردمی هستند که در دهک های متوسط جامعه قرار دارند، چرا که دهک های بالای جامعه به وام های 20 میلیون تومانی بانک قرض الحسنه نیازی ندارند و دهک های پایین جامعه نیز توان پرداخت اقساط آن را ندارند، اما این موضوع به معنای آن نیست که مسئولیت اجتماعی برای دهک های پایین جامعه نداشته باشیم.
وی افزود: شرکت ها و بخش های مختلف کارآفرین نیز می توانند برای پرسنل و کارکنانشان حساب هایی را در این بانک افتتاح نموده تا در موقع مقتضی از تسهیلات ما بهره بگیرند.
حسین زاده با تاکید بر این که عموم متقاضیان افتتاح حساب در این بانک تمایل به دریافت و یا پرداخت سود بانکی ندارند، خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه رسالت از مرداد ماه سال 91 مجوز فعالیت خود را دریافت نمودو از آن تاریخ تاکنون 280 شعبه با 3 میلیون و 380 هزار نفر مشتری دارد که در این مدت توانسته حدود یک میلیون فقره وام با کارمزد دو درصد پرداخت نماید.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: در ادامه مسیر این بانک ، به منظور ادامه رسالت اجتماعی ، به دنبال هدایت نقدینگی خود به سمت کسب و کار خانگی هستیم و مطالعات در این زمینه را آغاز کرده و موسسات معتبر دانشگاهی نیز برای تحقق هرچه بهتر این امر به کمک ما آمده اند.
بنا بر گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بانک قرض الحسنه رسالت فعالیت خود را با سرمایه اولیه حدود 50 میلیارد تومان آغاز نمود که بخش زیادی از این سرمایه از طریق سهامداران تامین شده بود.

نوشتن دیدگاه