پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21501
منتشر شده در شنبه, 27 فروردين 1401 10:19
تعداد دیدگاه: 0
انتقال آب بن -بروجن غیر قانونی است:

‌نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید شد که پروژه بن-بروجن یک بارگذاری و فشار جدید است و حوضه آبریز زاینده رود دیگر تحمل این فشار را ندارد و باید از منبع دیگری آن را تامین کنند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور استاندار، معاونین استاندار و برخی از مقامات استانی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مسائل مطرح در سطح استان و امورات جاری مورد بحث قرار گرفت و مشخصا به مسأله آب استان توجه و از اقداماتی که مجلس شورای اسلامی و مجموعه نمایندگان و از طرف دیگر استانداری اصفهان و مقامات اجرایی در این خصوص پیگیر بودند، گزارشی ارائه شد.

نقدعلی در خصوص دیگر مباحث این جلسه عنوان کرد: افق پیش رو و تصمیماتی که برای بحران خشکسالی، مباحثی مانند تهدید تمدنی استان، فرونشست زمین، تهدیدی که برای آب شرب، کشاورزی و صنعت استان وجود دارد، بحث شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره اقداماتی که انجام شده است و باید انجام شود صحبت شد و تصمیماتی هم اتخاذ شد که عمدتاً مباحث مطرح شده در خصوص اصلاح رویه‌ها و انعکاس مشکلات استان به مقامات وزارتی بود.

وی با بیان اینکه پروژه بن‌-بروجن هم از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: در همین مورد پیشنهاداتی پیرامون بعضی از اقداماتی که باید انجام شود ارائه شد زیرا پروژه‌هایی مانند بن-بروجن از نظر منطقی و واقعیت‌های موجود، یک بارگذاری جدید و فشار مضاعفی بر حوضه آبریز زاینده‌رود است‌.

نقدعلی ادامه داد: تاکید شد که این بارگذاری یک فشار جدید است و حوضه آبریز زاینده رود دیگر تحمل این فشار را ندارد، بنا شد که در این رابطه رایزنی‌های لازم را با مقامات کشوری داشته باشیم تا متوجه شوند که اجرای این پروژه در توان زاینده‌رود نیست و باید آن را از طریق دیگری تامین کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در دفاع از حقوق مردم استان و جلوگیری از پروژه های غیرقانونی لحظه‌ای از پا نمی‌نشینند و کار را به جد دنبال می‌کنند، مقامات اجرایی استان هم در دفاع از حقوق و انعکاس واقعیت‌های موجود کوتاهی نمی‌کنند و قطعاً نمایندگان و مجموعه حاکمیتی در استان از حقوق مردم استان کوتاه نخواهند آمد.

نوشتن دیدگاه