جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21493
منتشر شده در چهارشنبه, 24 فروردين 1401 00:12
تعداد دیدگاه: 0

درحالی‌که اصفهان این روزها با وضعیت نگران‌کننده‌ای به لحاظ خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، خبرهایی به گوش می‌رسد که استاندار استان یزد درصدد است که بتواند از خط دوم انتقال آب شرب به یزد، گلخانه‌های در مسیر را نیز مشروب نماید و برای گلخانه‌ها نیز سهمیه آب دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به قلم رضا صالحی پژوه در این مسئله چند نکته نهفته است:

اول: هزینه هر لیتر آب آشامیدنی چقدر است؟ سود هر کیلو محصول کشاورزی گلخانه‌ای یزد چقدر است که مسئولان این استان درصدد مشروب کردن گلخانه‌های در مسیر خط دوم انتقال آب شرب هستند؟

دوم: آب شرب مسئله‌ای نیست که بتوان به‌آسانی از آن گذشت و بدین‌وسیله آسیب زدن به لوله انتقال آب به یزد توسط برخی از کشاورزان اصفهانی را نیز محکوم می‌کنیم، ولی مسئولان وزارت نیرو مشخص نمایند منبع خط دوم آب شرب به یزد کجاست و قرار است از کدام منبع این آب تأمین گردد؟

سوم: آقای دکتر مرتضوی، استاندار محترم استان اصفهان شفاف‌سازی نمایند که آیا در چهارمین جلسه بررسی مسائل مربوط به مشکلات آب استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد  چه آورده‌ای برای استان اصفهان داشت، چراکه شنیده‌ها و اخبار رسمی منتشرشده از سوی دفتر معاون اول رئیس‌جمهور حاکی از آن است که تا تیرماه بخشی از کمبود آب استان‌خوزستان  از طریق طرح غدیر جبران شود، همچنین برای دیگر استان ها نی مصوبات خوبی گرفته شد که البته حل مشکل هم‌وطنان خوزستانی، چهارمحال و بختیاری و یزدی نیز برای ما مردم اصفهان جای بسی فخر و مباهات دارد، ولی مردم اصفهان بسیار مشتاق هستند بدانند نقش مسئولان استانی در شورایی که به نام زاینده‌رود تشکیل شد و دارد به کام دیگران تمام می‌شود چیست؟ هرچند که شنیده ها حاکی است اصلا در این جلسه موضوع اصلی موضوع زاینده رود نبوده است!!

چهارم: نقش نمایندگان مردم اصفهان درمجلس در پیگیری‌های مجدانه برای تغذیه تمام حوضه زاینده‌رود، به‌ویژه استان اصفهان به‌طور قابل‌سنجش و پیمایش چه بوده و مردم اصفهان بسیار مشتاق هستند بدانند نمایندگانشان در مجلس طی سه سال گذشته چه کرده‌اند؟

در پایان، اصفهان با پدیده فرونشست مواجه شده و بر اساس نظر کارشناسان این فرونشست آن‌چنان سریع در حال گسترش است که تا چندی دیگر این خطه بی‌بدیل از نقوش و زیبایی را غیرقابل‌سکونت خواهد کرد، ازاین‌رو به نظر می‌رسد باید تاروپود تنیده شده اطراف مدیران و مسئولان را به هر شکلی پاره کرد و از آنان خواست تا در مسیر اصلاح هرآن چه کوتاهی شده و امروز مشهود و ملموس است گام بردارند و همچنین بالشت راحتی را که زیر سر برخی نمایندگان مجلس رفته و به چیزی غیر از مسائل دسته چندم شهر و استان فکر نمی‌کنند را کشید تا شاید شرمنده آیندگان نباشیم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه