جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2113
منتشر شده در پنج شنبه, 15 مرداد 1394 01:32
تعداد دیدگاه: 0
مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات فولاد مبارکه

مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت در راستای عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل در گام موفق دیگری توانست برای نخستین‌بار در کشور چرخ دنده جناغی قفسه F1 نورد گرم را بومی‌سازی کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه...

 

مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت در راستای عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل در گام موفق دیگری توانست برای نخستین‌بار در کشور چرخ دنده جناغی قفسه F1 نورد گرم را بومی‌سازی کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حسین همت گیر ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: با بومی‌سازی این تجهیز بسیار حساس، فولاد مبارکه بار دیگر با نگاه کارشناسی دقیق، مسئولانه و با اعتماد به صنعت داخل کشور توانست برگ زرین دیگری بر کارنامه پر افتخار صنعت فولاد کشور بیفزاید.

وی تصریح کرد: این تجهیز که بزرگ‌ترین چرخ دنده جناغی در کارخانجات نورد ورق‌های فولادی کشور است 70 تُن وزن، 5 هزار میلی‌متر قطر و یک‌هزار و 600 میلی‌متر ارتفاع دارد که با مشارکت شرکت‌های تامکار و دنده تراش وهابی در قالب یک قرارداد کنسرسیوم در اصفهان ساخته شد.

مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه در خصوص روند ساخت این تجهیز فوق حساس بیان کرد: این پروژه عظیم که طی دو سال انجام شد، مراحلی از قبیل تأمین متریال، مونتاژ اجزاء دنده، جوشکاری، تنش‌گیری، تراشکاری، دنده‌زنی و عملیات مونتاژ نهایی شفت و بیرینگ‌ها را با موفقیت سپری کرده است.

وی با اشاره به مزایای این بومی‌سازی افزود: با توجه به ساخت این چرخ‌دنده عظیم در داخل کشور از این پس از خرید خارجی آن بی‌نیاز شدیم، چرا که این شرکت‌ها آمادگی خود را برای تعمیر چرخ‌دنده در حال کار موجود در قفسه F1 نورد گرم اعلام داشته‌اند، ضمن اینکه عملیات ساخت و تعمیر چرخ‌دنده موجود، صرفه‌جویی قابل توجه ارزی را برای فولاد مبارکه و کشور در بر داشته است.

 

نوشتن دیدگاه