چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1968
منتشر شده در سه شنبه, 02 تیر 1394 00:51
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد؛

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان از اجرای شبکه فاضلاب شهر تیران در کمتر از 3 سال خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مهندس هاشم امینی در نماز جمعه شهرستان تیران با اشاره به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه گفت: اجرای شبکه فاضلاب در این...

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان از اجرای شبکه فاضلاب شهر تیران در کمتر از 3 سال خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مهندس هاشم امینی در نماز جمعه شهرستان تیران با اشاره به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه گفت: اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه یکی از مطالبات دیرینه مردم بوده که به جهت وابستگی به منابع مالی دولتی بهره مندی مردم این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب امکان پذیر نبوده است.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولتی اعلام کرد: پروژه شبکه فاضلاب تیران اگر با استفاده از منابع دولتی اجرایی می‌شد مطمئناً اجرای آن با توجه به تنگناهای مالی دولت بیش از 20 سال به طول می‌انجامید ولی هم اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از ماده واحده تبصره 3 انتظار آن می‌رود اجرای شبکه فاضلاب شهر تیران حدود 2 الی 3 سال به سرانجام برسد. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: درحال حاضر بیش از 700 شهر در کشور در انتظار تخصیص منابع دولتی جهت اجرای پروژه شبکه فاضلاب هستند. وی به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب پرداخت و اظهار داشت: به غیر از اینکه طهارت، پاکی و نظافت جزئی از ایمان است دولت تدبیر و امید هم برنامه‌های جامع جهت نظام سلامت مردم در دستور کار قرار داده است بر این اساس برخورداری از شبکه فاضلاب یکی از الزامات به شمار می‌آید چرا که عدم تحت پوشش قرار گرفتن شبکه فاضلاب آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را رقم می‌زند به عنوان مثال حفر چاههای فاضلاب موجب نفوذ آلودگی به آبهای زیرزمینی می‌شود و تهدیدی برای منابع آبی زیرزمینی است که این رویداد سلامت افراد را با مخاطراتی مواجه می‌سازد و نیز آسیب هایی به دیگر تاسیسات شهری می‌رساند و با نفوذ در لایه‌های زمین نشست آسفالت را رقم می‌زند همچنین تهدیدی برای فونداسیون ساختمانها هم می‌باشد.
وی به تمایل مردم برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات شبکه فاضلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در دهه 60 برخورداری از شبکه فاضلاب امری واجب تلقی نمی شد و بهره مندی از شبکه فاضلاب جزء کالاهای لوکس به شمار می‌آمد در حالیکه هم اکنون تحت پوشش قرارگرفتن خدمات شبکه فاضلاب امری ضروری برای مردم می‌باشد و براین اساس آبفا استان هم در صدد است تمام مردم اقصی نقاط استان را بهره مند از این نوع خدمات اولیه نماید.
مهندس امینی برخورداری از شبکه فاضلاب را مرهون مشارکت بخش خصوصی و مردم دانست و گفت: برآوردها حاکی از آن است که اجرای پروژه شبکه فاضلاب تیران نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر 54 میلیارد تومان دارد که مقرر گردید رقمی حدود 19 میلیارد تومان آن از طریق تبصره 3 با مشارکت مردم تامین شود که می‌توان امیدوار بود با همکاری و مشارکت مردم، بخش خصوصی و نیز آبفا استان در کمتر از 3 سال این مهم اجرایی شود زیرا به رغم اینکه اجرای پروژه شبکه فاضلاب تیران در دهه فجر سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد هم اکنون بعد از گذشت کمتر از 4 ماه اجرای این پروژه 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان ضمن پاسخگویی به نمازگزاران درخصوص شفاف سازی بهره گیری از ظرفیت تبصره 3 ماده واحده در ارتباط با تاسیسات فاضلاب شهری تیران از روند اجرای پروژه مذکور نیز به همراه شورای اسلامی شهر بازدید و نتیجه سفر را در یک گزارش خبری به واحد خبر مرکز سیمای اصفهان ارائه نمود.

نوشتن دیدگاه