سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1933
منتشر شده در دوشنبه, 18 خرداد 1394 01:55
تعداد دیدگاه: 0

دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعین در دیدار با مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه با فدراسیون جهانی مخترعین همکاری خوبی دارد اما این موضوع باید قوت بیشتری بگیرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، علیرضا رستگار عباسعلی‌زاده در دیدار با بهرام...

 

دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعین در دیدار با مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه با فدراسیون جهانی مخترعین همکاری خوبی دارد اما این موضوع باید قوت بیشتری بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، علیرضا رستگار عباسعلی‌زاده در دیدار با بهرام سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه مقر این فدراسیون در ژنو است و از نوامبر 2014 این مسئولیت را به مدت چهار سال پذیرفته است، اظهار کرد: به فولاد مبارکه آمده‌ایم تا با بازدید از خطوط تولید این شرکت با مدیر عامل فولاد مبارکه در خصوص زمینه‌های همکاری گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: در دنیا ظرفیت‌هایی با عضویت 112 کشور عضو این فدراسیون به وجود آمده که ما مصمم شدیم تا از این ظرفیت‌ها در راستای بومی‌سازی و مهندسی معکوس و استفاده از توانمندی‌های فدراسیون در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نو برای بالا بردن راندمان تولید در تمامی صنایع کشور به ویژه صنعت فولاد بهره ببریم.

دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعین با بیان اینکه فولاد مبارکه اکنون به نحو مطلوبی در ثبت اختراع و نوآوری علمی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی همکاری خوبی دارد، عنوان کرد: نیروهای متخصص این شرکت باید با آموزش‌های لازم برای ارائه ایده‌های مربوط به بالا بردن راندمان تولید آشنا شوند.

وی با مثبت خواندن این نشست اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با همکاری واحد تحقیق و توسعه فولاد مبارکه طی دو سال آینده مؤسسه‌ای در کشور پایه‌ریزی شود تا کارهای پژوهشی و نوآورانه ارائه دهد و در ادامه همکاران ایرانی فدراسیون مخترعین نیز کارهای پژوهشی را با مزیت‌های بسیار پایین در سطح بین‌المللی ثبت اختراع کنند.

رستگار عباسعلی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه ثبت بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها کمک شایانی در به روز نگه داشته شدن برند جهانی می‌کند، گفت: افرادی که در سودآوری مجموعه نقش‌آفرین بوده‌اند می‌توانند اختراعات ثبت شده را بفروشند و کسب درآمد کنند، همچنین پیشنهاد داده شد که از سوی فدراسیون جهانی شرایطی فراهم کنیم که نیروی انسانی خلاق با چگونگی ثبت اختراع بین‌المللی و روند آن آشنا شوند.

وی عنوان کرد: باید بدانیم با افزایش این همکاری‌ها شرایطی فراهم می‌شود که نوآوری‌ تجهیزات و روش‌های تولید در بحث مواد شیمیایی و کاتالیزور که کشورهای دیگر در آن پیشرو بوده‌اند برای شرکت‌های داخلی کشور از جمله فولاد مبارکه بومی شود.

در ادامه این جلسه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان نیز با ابراز خرسندی از حضور دبیر فدراسیون بین‌المللی مخترعین جهانی در شرکت فولاد مبارکه شرایط و زمینه‌های مناسب این همکاری‌ها را تبیین کرد و با قدردانی از توجه وی به این شرکت اظهار کرد: فولاد مبارکه از این توجه استقبال می‌کند و بدون شک هر گامی که با تکیه بر علم برداشته شود به نتایج مطلوبی می‌انجامد.

بهرام سبحانی گفت: ما آمادگی داریم با بهره‌گیری از توان فدراسیون، موجب گسترش پروژه‌های تحقیقاتی و در نتیجه تولید علم در کشور با همکاری این فدراسیون شویم. همان‌طور که در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی شرکت، بخشی تحت عنوان مرکز تحقیقات آهن و فولاد کشور در مجاورت فولاد مبارکه جانمایی شد، اکنون حاضریم این موضوع را با جدیت هرچه بیشتر دنبال و اجرایی کنیم.

نوشتن دیدگاه