شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1818
منتشر شده در یکشنبه, 30 فروردين 1394 13:36
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت در سال گذشته حدود 30 درصد محصولات خود را به کشورهای جهان از جمله اروپا صادر و با پشت سر گذاشتن تمامی مشکلات ناشی از تحریم، نیازهای خود را از داخل کشور تأمین کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، بهرام سبحانی...


مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت در سال گذشته حدود 30 درصد محصولات خود را به کشورهای جهان از جمله اروپا صادر و با پشت سر گذاشتن تمامی مشکلات ناشی از تحریم، نیازهای خود را از داخل کشور تأمین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، بهرام سبحانی در مراسم دومین سالگرد خاکسپاری دو شهید نام آشنای عرصه حماسه و ایثار، در جمع فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان سپاه و بسیج اظهار کرد: دلاورمردان بسیج، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در طول 8 سال دفاع مقدس، کشور را در مقابل هجوم دشمن بعثی حفظ کردند.

وی ضمن گرامی‌داشت دومین سالگرد پر برکت به خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام در شرکت فولاد مبارکه افزود: سربلندی امروز شرکت فولاد مبارکه در عرصه تولید و اقتصاد از برکت خون شهدا است و کارکنان این شرکت بنا بر عهدی که با شهدا بسته‌اند توانسته‌اند فولاد مبارکه را به عنوان یکی از موفق‌ترین صنایع کشور و منطقه به جهانیان معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان سال گذشته را سال پرباری برای فولاد مبارکه دانست و افزود: در سالی که کشور به دلیل محاصره اقتصادی و شرایط خاص دیگر در رکود اقتصادی به سر می‌برد فولاد مبارکه توانست بیش از ظرفیت اسمی خود تولید کند و در همین شرایط نیز شرکت موفق شد حدود 30 درصد محصولات خود را به کشورهای جهان از جمله اروپا صادر و با پشت سر گذاشتن تمامی مشکلات ناشی از تحریم، نیازهای خود را از داخل کشور تأمین کند.

فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) نیز در ادامه عرصه صنعت و اقتصاد را جبهه جدید جنگ دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: اکنون که دشمن موفق نشده در جبهه‌های جنگ جمهوری اسلامی را مجبور به سر فرود آوردن کند، به تحریم و مبارزه اقتصادی روی آورده است و کشور ما در عرصه صنعت و اقتصاد با حداکثر فشار روبه‌روست و به همین جهت می‌توان از تلاش افرادی که امروز در عرصه اقتصاد کار می‌کنند و زحمت می‌کشند با عنوان جهاد اقتصادی یاد کرد.

اصغر عرب‌پور، نام‌گذاری سال‌های اخیر با عناوین مرتبط با حوزه اقتصاد توسط مقام معظم رهبری را نشانه اهمیت این حوزه دانست و افزود: امروز استکبار جهانی اراده و فرهنگ خود را به پشتوانه اقتصاد خود به دنیا تحمیل می‌کند از این روست که قدرت اقتصادی یکی از مؤلفه‌های مهم هر کشور است.

وی وجود بستر قوی اقتصادی را متضمن موفق عمل کردن نیروهای مسلح کشور و دفاع از نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز دو شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان مسئولیت پشتیبانی از لشکر نجف و لشکر امام حسین (ع) را بر عهده داشتند.

فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) لازمه رونق اقتصادی هر کشور را امنیت آن کشور دانست و بیان کرد: شرط اصلی اقتصاد، امنیت است و اگر امنیت نباشد در عرصه اقتصادی نمی‌توان کار کرد چون سرمایه‌گذاران در کشورهای غیر امن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند اما ایثاری که همه مردم ما در دوران دفاع مقدس نشان دادند درسی به دنیا داد که امروز کسی جرأت نمی‌کند جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند و همه ایران را قدرت منطقه می‌دانند.

گفتنی است شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور در محل معراج‌الشهدای فولاد مبارکه ضمن گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدای نام آشنا با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

نوشتن دیدگاه