چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1787
منتشر شده در سه شنبه, 18 فروردين 1394 12:24
تعداد دیدگاه: 0
از فردا صورت می‌گیرد؛

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از عرضه 5 درصد از سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب در روز چهارشنبه این هفته از طریق فرابورس خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، بهرام سبحانی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجتمع فولاد هرمزگان در زمینی به مساحت 96 هکتار در...


مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از عرضه 5 درصد از سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب در روز چهارشنبه این هفته از طریق فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، بهرام سبحانی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجتمع فولاد هرمزگان در زمینی به مساحت 96 هکتار در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس احداث شده و در سال 1385 کار ساخت پروژه شروع شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح فولاد هرمزگان جنوب در سال 89 توسط شرکت فولاد مبارکه از ایمیدرو خریداری شد و بدهی‌های ارزی طرح به مبلغ 211 میلیون یورو و بدهی ریالی به مبلغ 1.824 میلیارد ریال به شرکت فولاد مبارکه اصفهان منتقل شد که پس از طی مراحل ساخت، شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال 90 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی بندرعباس به ثبت رسید و سپس دارائی‌های طرح به شرکت ثبت‌شده منتقل شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه با اشاره به اینکه این مجتمع شامل واحدهای احیای مستقیم، فولادسازی، ریخته‌گری تختال و واحدهای پشتیبانی است، ادامه داد: استراتژی بلندمدت فولاد مبارکه برای خرید این کارخانه حضور در بازارهای بین المللی و ایجاد پایگاه صادراتی در منطقه با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی و مزیت‌های خاص این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان بوده است.

سبحانی ادامه داد: فولاد هرمزگان از نظر تکنولوژی و تجهیزات جزو پیشرفته‌ترین شرکت‌های فولادسازی کشور است که تولید عریض‌ترین تختال کشور برای تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز، تولید فولادهای پرکربن برای تولید فولادهایی با استحکام بالا برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد، تولید سنگین‌ترین تختال کشور، بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور، استفاده از سیستم 95 درصد شارژ آهن اسفنجی (امکان نگهداری 60 تن مذاب در کوره) و عدم وابستگی به نوسانات بازار آهن قراضه از مزیت‌های تولیدات این مجتمع فولادی است.

وی وجود خط ریخته‌گری عمودی قوسی، امکان تغییر عرض در حین ریخته‌گری برای کاهش زمان آماده‌سازی و افزایش تولید، استفاده از کوره‌ آهک‌پزی عمودی دوقلو، استفاده از سیستم کنترل آلودگی Dog House برای کنترل و کاهش آلودگی برای نخستین مرتبه در کشور و وجود یکی از پیشرفته‌ترین آب شیرین‌کن‌های جنوب کشور برای استفاده از آب دریا در فرایند تولید و مجاورت با آب‌های نیلگون خلیج‌فارس برای دسترسی آسان به آب‌های آزاد، نزدیکی به مخازن عظیم گاز عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل‌گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را از دیگر مزایای این مجتمع فولادی بیان کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به اینکه طرح مذکور در سه ماهه دوم سال 1390 با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فولاد مبارکه اصفهان و با همت و تلاش بی وقفه نیروی انسانی توانمند و مدیریت مؤثر خود به بهره‌برداری رسید ادامه داد: امیدواریم با روند افزایشی تولید در سال جاری به 90 درصد ظرفیت اسمی برسد.

وی از صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی استفاده از دانش فنی داخلی به جای کارشناسان خارجی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: زمان رسیدن به ظرفیت اسمی در شرکت فولاد هرمزگان نسبت به شرکت فولاد مبارکه به مراتب کمتر بود که علت آن استفاده از دانش فنی بهره‌برداری و تجربه فولاد مبارکه است.

سبحانی از افزایش ظرفیت واحد فولادسازی از 1.5 میلیون تن به 3 میلیون تن محصول خام (تختال) و ایجاد واحدها گندله‌سازی و نورد گرم در این مجتمع در آینده نزدیک خبر داد و گفت: عرضه اولیه سهام این شرکت در چهارشنبه 19 اردیبهشت حداکثر به میزان 5 درصد از سهام فولاد هرمزگان معادل 750 میلیون سهم خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه ادامه داد: شرکت فولاد هرمزگان نخستین عرضه اولیه سهام در سال 1394 در بازار فرابورس خواهد بود که با نماد «هرمز» در سایت بورس اوراق بهادار درج شده و این شرکت با سرمایه 15000 میلیارد ریال از لحاظ میزان سرمایه بعد از فولاد مبارکه دومین شرکت بزرگ فولادی کشور و بزرگترین شرکت فولادی فرابورس ایران است.

نوشتن دیدگاه