جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 177
منتشر شده در شنبه, 27 دی 1393 15:39
تعداد دیدگاه: 0

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به این که سعی شده در بودجه سال آینده شهر اصفهان به فروش تراکم متکی نباشیم، از کاهش تنها یک درصدی درآمدها ازفروش تراکم به نسبت بودجه سال جاری خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،ابوالقاسم گلستان نژاد صبح امروز در حاشیه...

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به این که سعی شده در بودجه سال آینده شهر اصفهان به فروش تراکم متکی نباشیم، از کاهش تنها یک درصدی درآمدها ازفروش تراکم به نسبت بودجه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،ابوالقاسم گلستان نژاد صبح امروز در حاشیه هفتادمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که لایحه بودجه سال 94 از سوی شهردار اصفهان به شورای شهر تقدیم شد، در جمع خبرنگاران گفت:تلاشمان این بود که بودجه سال94 تک محصولی نباشد و موضوع فروش تراکم در آن کمتر از بودجه سال جاری باشدکه هرچند این موضوع تنها به اندازه یک درصد کاهش یافت، امابا توجه به افزایش هزینه ها این امر یک گام به جلو تلقی می گردد.

وی اظهار کرد:تخصیص 60 میلیارد تومان به محله های محروم و فقیرنشین نیز یکی دیگر از شاخصه های مهم این لایحه می باشد و این در حالی است که سال 93 این مبلغ 45 میلیارد تومان در نظرگرفته شده بود.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد:بخش عمده ای از بودجه سال آینده به میزان هزار و 63 میلیارد تومان به میزان 42و نیم درصد از بودجه 94 به موضوع حمل و نقل و ترافیک تخصیص یافته که بیشترین حجم بودجه را شامل می شود.

وی افزود: تملک ، احداث معابر،ساماندهی برخی از معابر، روکش آسفالت ، قطار شهری ،نوسازی ناوگان اتوبوس رانی وکمک به این سازمان به عنوان هزینه بلیت، توسعه خطوط BRT ،احداث رینگ چهارم ترافیک،پیاده رو سازی، ساخت پل های عابرپیاده و ... نیز بخش های دیگری از برنامه های شهرداری در زمینه حمل و نقل و ترافیک بوده که براساس جمعیت 2 میلیون و 55هزارنفری تخمین زده شده در سال 94 سرانه هرشهروند اصفهانی از این رقم چیزی درحدود411 هزار تومان می باشد.

وی در ادامه به تشریح برخی دیگر از جزئیات بودجه پرداخت و خاطرنشان ساخت:۴.۶ درصد يعني ۷۳ ميليارد تومان از كل درآمد نقدي مربوط به عوارض پروانه هاي ساختماني است و ۳.۵ درصد يعني ملبغ ۵۶.۵ ميليارد تومان از درآمد سال آينده مربوط به فروش اموال غيرمنقول مي باشد.

وي با بيان اينكه ۲.۸ درصد از بودجه شهرداري در سال آينده از طريق دريافت وام و فروش اوراق مشاركت تامين مي شود، گفت: ۳.۷ درصد از بودجه مربوط به عوارض كسرپاركينگ، ۳.۱ درصد مربوط به جريمه كميسيون ماده ۱۰۰ و ۲.۶ درصد از بودجه نيز مربوط به عوارض نوسازي است.

گلستان نژاد بیان کرد:از كل بودجه نقدي ۷۵.۴ ميليارد تومان مربوط به واگذاري خدمات شهري شامل نظافت شهري است كه در اين صورت سهم هر شهروند ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان مي باشد.

وي با اشاره به اينكه كل اعتبارات نقدي براي تملك اراضي مورد اجراي طرح هاي عمراني ۲۰۰ ميليارد تومان و اعتبارات غيرنقدي ۴۴۷ ميليارد تومان است، گفت: در مجموع ۶۴۷ ميليارد تومان اعتبار به صورت نقدي و غيرنقدي براي تملك اراضي طرح هاي عمراني اختصاص داده شده است.

معاون شهردار اصفهان افزود:در مجموع ۳۱۶ ميليارد و ۴۸۵ ميليون از بودجه عمراني سال آينده به اعتبارات فرهنگي اختصاص دارد.

نوشتن دیدگاه