پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1696
منتشر شده در شنبه, 16 اسفند 1393 20:10
تعداد دیدگاه: 0
کاندیدای تشکل تولید و تجارت:

صادرکننده نمونه و کاندیدای تشکل تولید و تجارت با بیان این که متاسفانه در بسیاری از ارکان اقتصادی کشور مدیران متخصص در راس کارنبوده اند، برلزوم شایسته سالاری در کشور تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، سید احمد رضا زاده ظهرامروز در جمع خبرنگاران گفت:اتاق بازرگانی باید خارج از گرایش های...


صادرکننده نمونه و کاندیدای تشکل تولید و تجارت با بیان این که متاسفانه در بسیاری از ارکان اقتصادی کشور مدیران متخصص در راس کارنبوده اند، برلزوم شایسته سالاری در کشور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید احمد رضا زاده ظهرامروز در جمع خبرنگاران گفت:اتاق بازرگانی باید خارج از گرایش های سیاسی عمل کند و بتواند فعالان اقتصادی را دور هم جمع نموده تا از اندیشه های اقتصادی شهر به خوبی استفاده شود.
وی اظهار کرد:استان اصفهان با پتانسیل های بالایی که در زمینه معدن ، موقعیت جغرافیایی ، پیشینه تاریخی ، فضای طبیعی و ... دارد باید بهتر از این در اقتصاد ایران تاثیر بگذارد و یکی از محل های موثر در این زمینه اتاق های بازرگانی هستند.
رضا زاده با تاکید بر این که در آینده ای نزدیک باید صادرات غیر نفتی ایران تسهیل شود، تصریح کرد: چند دهه پیش در همسایگی ما کشورهایی مانند چین، ترکیه و در قاره آمریکا کشور برزیل بود که از نظر اقتصادی خیلی وضعیت مناسبی نداشتند، اما حالا آن کشور ها به غول های اقتصادی دنیا تبدیل شده اند که صادرات و صنعت توریسم دو محوراساسی توسعه اقتصادی آن ها بوده است.
صادرکننده نمونه سال 93 در کشور بیان کرد: برای رسیدن به اقتصاد پویا جایگاه اتاق های بازرگانی باید خیلی رفیع تر از این باشد و برای کشورهای منطقه الگو سازی کند، چرا که بیشترین تولید و بیشترین نیروی مجرب و متخصص در استان اصفهان است و باید از این دو پارامتر موثر در مدیریت به خوبی استفاده کرد.
وی ضمن تاکید بر جوان گرایی خاطرنشان ساخت: باید به نوعی برخورد نماییم که از پتانسیل نیروهای جوان استفاده کنیم و اگر به خوبی هدف گذاری نماییم تمام چالش هایی که سر راه تولید و کشاورزی و صادرات وجود دارد رفع می شود.
رضا زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز مبنی بر اینکه چرا نهادهای موازی در راستای مسایل اقتصادی رو به رشد است، اضافه کرد: متاسفانه ساختار در ایران به گونه ای است که به محض احساس نیاز، یک نهاد موازی ایجاد می شود وتلاشی برای رفع مشکلات به صورت ریشه ای و اصولی نمی شود لذا همین مسئله ثابت می کند که اتاق هنوز جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده وبرای رسیدن به این جایگاه باید یک اتفاق تازه در آن ایجاد شود.
رضازاده با اشاره به این که در اتاق بازرگانی باید اجرای دقیق و صحیح قوانین پیگیری شود افزود: اگراین موضوع نیز در این نهاد اقتصادی پیگیری نشود دوباره یک نهاد موازی ایجاد می گردد و همین موازی کاری ها به ضرر تولید و اقتصاد تمام خواهد شد.
کاندیدای انتخابات اخیراتاق بازرگانی استان اصفهان و عضو تشکل تولید و تجارت همچنین گفت: باید بخش خصوصی نقطه مشترک بین دولت و تولیدکنندگان غیردولتی باشد و در این صورت می توان امیدوار بود که اقتصاد ایران بجای خام فروشی در حوزه نفت، به سمت صادرات غیرنفتی و اقتصاد مولد گام بر دارد.
وی نبود قانون مدون برای تسهیل در صادرات غیر نفتی و وجود موانع گمرکی بسیاربرسر راه این امر را از دیگر مشکلات امر صادرات دانست و اظهارکرد:اگر یک لحظه غافل شویم دیگر کشورهای رقیب با محدودیت های کمتر ورود پیدا می کنند و همین امر لطمه جبران ناپذیری به وضعیت اقتصاد و صادرات کشور وارد می کند.
رضا زاده از نبود زمینه تبلیغات قوی در بازارهای دنیا و عدم حضور پرقدرت نمایشگاهی در سطوح بین المللی ابراز گلایه کرد و افزود: انتظارمان از مسئولان و مدیران این است که موانع را از سر راه صادرات بردارند تا چرخ های اقتصادی کشور به خوبی به گردش در بیایند، چرا که اجزای اقتصاد مانند چرخ دنده های یک ماشین در هم قرارگرفته و چرخش یکی باعث رونق دیگر اجزای آن می شود.
وی به طور مثال گفت: اکنون توان صادراتی مجموعه تحت امر ما بالا می باشد، به گونه ای که سال گذشته حدود 200 میلیون دلار صادرات غیرنفتی و عموما از محصولات شرکت های فولادی داشتیم، اما شرایط حمل و نقلی چه درزمینه ریلی و چه درزمینه دریایی از کیفیت خوبی برخوردار نیست که این موضوع یک وضعیت نا متوازن بین ما و رقبایمان ایجاد می کند، به گونه ای که خریداران کالاهای ما از کیفیت کالا راضی هستند ، اما از نحوه ارسال کالا به کشورشان گلایه مند و اگر این مشکل رفع شود، ما می توانیم چندین برابر ظرفیت فعلی صادرات داشته باشیم.
بنا بر این گزارش، سید احمد رضا زاده ، با سابقه بیش از 30 سال فعالیت اقتصادی در زمینه صادرات اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت "پیام صنعت فولادسپاهان" ظرف مدت 5 سال که از تاسیس این شرکت گذشته توانسته مبلغی حدود یک میلیارد دلار صادرات محصولات فولادی را به کشورهای خارجی داشته باشد.
وی همچنین در سال 93 صادرکننده برتر کشوری و مدیرشایسته ملی شناخته شد و تندیس زرین بهره وری و کیفیت و تندیس زرین مشتری مداری را دریافت کرد.

نوشتن دیدگاه