سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1662
منتشر شده در پنج شنبه, 07 اسفند 1393 13:27
تعداد دیدگاه: 0
وزیروعده ای داد که هرگز عملی نشد؛

همراز: با وجودی که پیش از این وزیر رفاه در مصاحبه های خود اعلام کرده بود پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد تقریبا به روز شده اما در عمل موضوع به گونه دیگری است و این بازنشستگان هر ماه برای دریافت حقوق خود مجبور به تجمع می شوند. طی چند سال گذشته داستان تجمعات بازنشستگان صندوق فولاد در اعتراض برای دریافت...

همراز: با وجودی که پیش از این وزیر رفاه در مصاحبه های خود اعلام کرده بود پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد تقریبا به روز شده اما در عمل موضوع به گونه دیگری است و این بازنشستگان هر ماه برای دریافت حقوق خود مجبور به تجمع می شوند.

 طی چند سال گذشته داستان تجمعات بازنشستگان صندوق فولاد در اعتراض برای دریافت دو یا سه ماه حقوق معوق شان تکراری شده اما هیچ کدام از این اعتراضات تاثیری در پرداخت ها نداشته است و همچنان صندوق فولاد کشور توانایی پرداخت به موقع مطالبات بازنشستگان را ندارد. با این وجود اکنون در آخرین ماه سال و در آستانه نوروز ۹۴ دو ماه حقوق بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت نشده و موجب تجمعات آنها طی دو روز گذشته مقابل مجلس شده است. بازنشستگان در اعتراضات خود خواستار دریافت به موقع حقوق و مطالبات خود شدند و با تاکید بر اینکه سه ماه است حقوقی دریافت نکرده اند، خواستار اجرای کامل بودجه ۹۱ و ۹۲ بویژه بند ۵۹ شدند
تجمع کنندگان اعلام کردند: ما بازنشستگان فولاد کشور خواستار دریافت به موقع حقوق خود هستیم. این مهم امکان ندارد مگر از خزانه به صندوق قرض داده شود.
در واکنش به این موضوع جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند اگر مشکل بازنشستگان صندوق فولاد در اسرع وقت حل نشود استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلید خواهند.

  • رئیس جمهور برای حل مشکل بازنشستگان صندوق فولاد ورود کند

روز گذشته نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس گفت: از مجلس قبل تاکنون بارها به دولت دهم و یازدهم در مورد بازنشستگان صندوق فولاد تذکرات خاصی داده شد همچنین نشست های مشترکی بین مجلس و دولت برای رفع معضلات آنها برگزار شد اما هیچ یک نتیجه بخش نبود.
صرامی تاکید کرد: به نظر می رسد باید آقای روحانی دستور ویژه ای به وزرای صنعت و کار صادر کند تا مشکل بازنشستگان فولاد رفع شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین امروز چهارشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد تا کمیته‌ای برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان فولاد کشور تشکیل دهد.
لاهوتی گفت: ۲ روز است این افرد جلوی درب مجلس تجمع می‌کنند لذا به نظر می‌رسد وزارت کار باید این کمیته را با حضور جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکیل دهد تا راه‌حلی برای آن بیندیشند.
نشست جمعی از نمایندگان با وزیر کار برای حل مشکل بازنشستگان صنعت فولاد
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش به حضور بازنشستگان فولاد مقابل مجلس، گفت: پیرو حضور کارکنان و بازنشستگان صنعت فولاد کشور، جمعی از نمایندگان استان‌های مختلف برای پیگیری و حل مشکل این عزیزان با ربیعی دیدار و گفت‌وگو کردند.
ابوالفضل ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در جلسه نمایندگان با وزیر تعاون درخصوص حل مشکل بازنشستگان صنعت فولاد کشور تصمیمات خوبی گرفته شده است و مشکل بازنشستگان درخصوص پرداخت حقوق ماه‌های باقیمانده از سال و پاداش و عیدی آنها تا پایان سال حل می‌شود.
وی اضافه کرد: قرار است در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد کشور به صورت دقیق پیگیری شود.
ابوترابی‌فرد خطاب به تجمع‌کنندگان در مقابل مجلس گفت: عزیزانی که هنوز مقابل مجلس حضور دارند، بدانند نمایندگان آنها از استان‌های مختلف پیگیر حل مشکل آنها و پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد هستند.

  • وضعیت بازنشستگان فولاد مناسب نیست

دبیر کانون های فولادی و معدنی سراسر کشور در خصوص تجمعات بازنشستگان فولاد و همچنین کانون های فولادی مستقل سراسر کشور مقابل مجلس به ایمنا، گفت: انتقال صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت به وزارت تعاون و کار نه تنها اوضاع بازنشستگان را بهتر نکرد که اکنون بدتر از گذشته شده است.
ابراهیم دستمزد اظهار داشت: حدود دو ماه و به طور دقیق تر ۶۶ روزی است که حقوق بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت شده و بازنشستگان این صندوق هیچ دریافتی نداشته اند.
وی با بیان اینکه صندوق فولاد حقوق برخی از بازنشستگان تا سقف یک میلیون ۳۰۰ را پرداخت کرده و بقیه بازنشستگان هیچ دریافتی نداشته اند، افزود: متاسفانه وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد اکنون مناسب نیست.
دبیر کانون های فولادی و معدنی سراسر کشور افزود: صندوق فولاد در برخی از شهرها پرداخت های خود را به طور کامل انجام داده اما برخی از استان ها را تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای برخی از استان ها هیچ پرداختی نداشته است.
وی تاکید کرد: کانون های فولادی مستقل سراسر کشور با توجه به نامه نگاری های خود طی یک ماه گذشته با مجلس خواستار این هستند که مطالبات، گروه ها و سختی کار آنها پرداخت شود.
دستمزد افزود: این کانون ها مطالبات خود را به مجلسی ها از جمله لاریجانی رئیس مجلس و ۲۵۰ نفر از نمایندگان اعلام کرده اند.
وی تاکید کرد: تجمع کنندگان خواستار این هستند که تکلیف آنها با صندوق فولاد روشن شود چرا که مدیران این صندوقحقوق های آنچنانی خود را دریافت کردند اما بازنشستگان به دلیل عدم دریافت حقوق شان در مضیقه هستند.

  • ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی صندوق به بازنشستگان

دبیر کانون های فولادی و معدنی سراسر کشور در خصوص اینکه چرا صندوق فولاد هیچ پرداختی به بازنشستگان ندارد، گفت: به گفته معاون مالی این صندوق آنها به دنبال دریافت وام برای پرداخت حقوق دی ماه بازنشستگان فولاد هستند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق فولاد حقوق حدود ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان این مجموعه را پرداخت نکرده است، تصریح کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان مجموع بدهی صندوق فولاد به بازنشستگان خود است.
دستمزد بیان داشت: بازنشستگان در نامه های خود از مجلس خواستار این هستند که تکلیف آنها روشن شود
به گفته دستمزد با بیان اینکه انتقال صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت به وزارت تعاون و کار نه تنها اوضاع بازنشستگان را بهتر نکرد که بدتر از گذشته شده است.
دبیر کانون های فولادی و معدنی سراسر کشور ادامه داد: خواسته بازنشستگان این است که هزار میلیارد تومان مابه تقاوت مطالبات سال هایی گذشته آنها را پرداخت کنند همچنین این صندوق را به وزارت صنعت، معدن و تجارت برگردانده یا اینکه با منحل کردن این صندوق، بازنشستگان را تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دهد و سهم واگذار شده توسط دولت نیز به خود دولت بازگردد و در این پروسه حقوق آنها سر موعد مقرر پرداخت شود.
وی گفت: این مطالبات از طریق دبیرخانه کانون های مستقل به طور کتبی به ۲۵۰ نماینده ابلاغ شده است.
دستمزد تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل تصویب بودجه است مجلس مصمم است برای حل این مشکل تکلیف بازنشستگان صندوق فولاد را مشخص کند.

  • پرداخت تمامی معوقات و پاداش بازنشستگان صنعت فولاد و آهن در اسرع وقت

با این وجود عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پرداخت معوقات حقوق و پاداش سریع بازنشستگان صنعت فولاد و آهن کشور خبر داد و گفت: روز گذشته با همراهی چند تن دیگر از نمایندگان مجلس با وزیر تعاون نشستی برگزار شد که در این جلسه مقرر گردید تمام معوقات و پاداش بازنشستگان صنعت فولاد و آهن کشور سریعا پرداخت و همچنین حقوق فروردین ماه این بازنشستگان نیز یک ماه زودتر به حسابشان واریز شود.
محسن صرامی فروشانی با اشاره به اینکه تجمع‌ بازنشستگان شرکت فولاد و آهن کشور که به علت عدم پرداخت به موقع معوقات خود اعتراض داشتند، ادامه داد: این اتفاق باعث شد اینجانب همراه با آقایان محجوب، سید هادی حسینی و منصوری بیدکانی برای پیگیری این مشکل جلساتی را با مسئولان ذی ربط برگزار کنیم.
وی بیان داشت: روز گذشته نیز اینجانب به اتفاق نمایندگان مذکور در دفتر وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی برای رفع مشکل بازنشستگان صنعت فولاد و آهن کشور نشستی داشتیم که در این جلسه مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و آهن کشور، رئیس سازمان تامین اجتماعی حضور نیز داشتند و وزیر با لحاظ نظر نمایندگان حاضر در جلسه دستور داد تا راهکاری اتخاذ شود تا در اولین فرصت مشکلات این بازنشستگان حل شود.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر تعاون در جلسه روز گذشته به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه دستور داد که قبل از آغاز سال جدید تمام معوقات حقوق همراه با پاداش عیدی بازنشستگان فولاد و آهن کشور پرداخت شود و همچنین حقوق فروردین ماه این بازنشستگان یک ماه زودتر به حساب آن‌ها واریز شود.
صرامی فروشانی افزود: همچین مقرر شد در زمینه رفع دائمی مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد و آهن جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، نمایندگان مذکور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزرای صنعت، اقتصاد و تعاون جلسه‌ای تشکیل شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: نمایندگان مجلس تمامی مسائل بازنشستگان صنعت فولاد و آهن را تا دستیابی به نتیجه نهائی پیگیری خواهند کرد.

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه