پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1642
منتشر شده در شنبه, 02 اسفند 1393 20:31
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد هرمزگان شرکت مستقلی است و برنامه‌ریزی‌ شده تا بخشی از سهام این شرکت از سوی فولاد مبارکه در بورس عرضه شود که به دلیل شرایط حاکم بر بازار بورس کشور این کار با کمی تأخیر انجام می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد...

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد هرمزگان شرکت مستقلی است و برنامه‌ریزی‌ شده تا بخشی از سهام این شرکت از سوی فولاد مبارکه در بورس عرضه شود که به دلیل شرایط حاکم بر بازار بورس کشور این کار با کمی تأخیر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، بهرام سبحانی در خصوص سهامی شدن فولاد هرمزگان و عرضه سهام این شرکت در بورس اظهار کرد: شرکت فولاد هرمزگان شرکت مستقلی است و از آنجایی‌که فولاد مبارکه برای توسعهٔ سرمایه‌گذاری‌های خود نیاز به نقدینگی دارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بخشی از سهام این شرکت را در بورس عرضه کنیم که به دلیل افت شاخص کلی بورس و شرایط حاکم بر بازار بورس کشور این کار را به‌ناچار کمی با تأخیر و نگاه به بهبود شرایط بازار انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: یک تفاوت اساسی بین عرضه سهام فولاد مبارکه با عرضه سهام فولاد هرمزگان وجود دارد، به این نحو که سهام فولاد مبارکه در زمان واگذاری، متعلق به دولت بود و در قانون خصوصی‌سازی شرایط تخصیص سهام این کارخانه به کارکنان نیز در قالب یک بلوک پنج درصدی دیده‌ شده بود تا به‌صورت ترجیحی و اقساط بلندمدت به کارکنان داده شود و فولاد مبارکه هیچ‌گونه دخالتی در چگونگی عرضه آن نداشت، اما فولاد هرمزگان بخشی از دارایی‌های فولاد مبارکه است که می‌بایست به‌منظور تأمین منابع نسبت به واگذاری آن اقدام کنیم تا هزینه‌های انجام‌ شده برگشت داده شود و بتوانیم تسهیلات بانکی استقراض شده را نیز مسترد گردانیم و یا اینکه اساسا درآمد حاصل از فروش سهام این شرکت را در طرح‌های توسعهٔ دیگر هزینه کنیم در عین‌حال با آن درآمدزایی بیشتری بکنیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم شرایط خاصی مهیا کنیم تا کارکنان فولاد مبارکه بتوانند بخشی از سهام این شرکت را داشته باشند که به‌ صورت تخصیص وام‌های چندساله به کارکنان خواهد بود که شرایطی فراهم می‌کند که کسانی که در موقع عرضه سهام فولاد مبارکه در این شرکت نبودند و کارکنان قرارداد مستقیم فعلی بتوانند به‌نوعی از سهام شرکت برخوردار شوند.

سبحانی تمام موفقیت‌های حاصله در فولاد مبارکه را حاصل همدلی و مشارکت خواند و گفت: قطعاً در شرایط سخت اقتصادی و تحریم خوشبختانه توانسته‌ایم محصولات خود را به نقاط جهان صادر و درآمدزایی کنیم و این در شرایطی است که هزینه تمام‌شده فولاد برای سایر رقبای خارجی ما با در دست داشتن انرژی و مواد اولیه ارزان‌تر نسبت به ما به‌مراتب کمتر است و حضور آن‌ها را در بازارهای جهانی راحت‌تر می‌کند.

وی گفت: قیمت انرژی و سنگ‌آهن برای ما برخلاف شرایط رقبا، امسال گران‌تر شده است، از این‌رو می‌طلبد که در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و موفقیت روزافزون شرکت با انگیزه‌های بالاتری همت گمارند.

سبحانی خاطر نشان کرد: ما در این شرایط سخت اعتقاد نداریم که حقوق کارکنان کاهش یابد، بلکه معتقدیم با ایجاد انگیزه معنوی و مادی بیشتر بر روی نیروی انسانی در افزایش سودآوری و کاهش هزینه تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: چندی قبل معاون محترم رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای به‌منظور بازنشستگی پیش از موعد صادر کرد اما از آنجایی‌که صندوق بازنشستگی صنعت فولاد، شرایط خاص خود را دارد علی‌رغم پیگیری‌های به ‌عمل ‌آمده، این صندوق تاکنون از پذیرش بازنشستگی پیش از موعد کارکنان استقبال ننموده است، ولی با همهٔ این احوال برای تعداد معدودی از همکاران که شرایط خاصی داشتند و این موضوع را دنبال نموده‌اند در تلاش هستیم که شرایط را فراهم کنیم.
سبحانی در خصوص چگونگی تخصیص سختی کار به کارکنان واحدهای مختلف تصریح کرد: همه این موارد در دستورالعمل‌های اجرایی نیروی انسانی دیده ‌شده است ولی همکاران می‌توانند با مراجعه مستقیم به معاونت نیروی انسانی مباحث خود را دنبال کنند.
وی در پایان گفت: نباید فراموش کرد که حدود 70 تا 80 درصد هزینه‌های شرکت مربوط به مواد اولیه، انرژی و تأمین قطعات است که اگر بتوانیم فقط در هر بار 10 درصد در هر یک از آن‌ها صرفه‌جویی کنیم آن‌ وقت مشاهده خواهیم کرد 7 تا 8 درصد در قیمت تمام‌ شده بهبود عملکرد خواهیم داشت.

نوشتن دیدگاه